Köszöntünk a Miskolci Jegyvizsgálók Honlapján!

Híreink !



2014.06.23

Gyalogost gázolt a vonat Kőbányán

A fővárosban, a XIX. kerületi Táncsics Mihály utcában található vasúti átjáróban balesetet szenvedett férfit súlyos sérülésekkel kórházba vitték - tájékoztatott az ORFK sajtóügyeletese. A Mávinform közölte: a vasúti forgalmat a helyszínelés idejére leállították Kispest és Kőbánya-Kispest között, ezért a Budapest-Lajosmizse vonalon késnek a vonatok. A MÁV-Start várhatóan vonatpótló autóbuszokat állít be egy szakaszon. -
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.23 08:41:20 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.06.22

Elindult a forgalom a füzesabonyi második vágányon is


Elindult a forgalom a füzesabonyi második vágányon is

Majdnem két hét kellett a siklásban megsérült kilométernyi pálya helyreállításához.
Vasárnap déltől ismét két vágányon közlekedhetnek a vonatok a Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal Füzesabony és Mezőkövesd közötti szakaszán, miután helyreállították a június 10-én történt balesetben megsérült másik pályát is - áll a Mávinform közleményében.
Mezőkövesd és Füzesabony között egy szénszállító tehervonat négy kocsija kisiklott, két vagon a másik pályatestre borult. A balesetben a vasúti pálya az egyik vágányon száz méter, a másikon több mint egy kilométer hosszan megrongálódott, az ágyazat megcsúszott, valamint a felsővezeték-rendszer is megsérült. A kevésbé sérült sínpáron június 12-én hajnalban indulhatott újra a forgalom, a nagyobb károkat szenvedett sínpár rekonstrukciójával azonban csak vasárnapra végeztek.
A helyreállításnak köszönhetően vasárnap déltől a Budapest-Miskolc vonalon már az eredeti menetrend szerint közlekednek a járatok a sebesvonatok kivételével, és a személyvonatok helyett sem kell már pótlóbuszra szállni Füzesabony és Mezőkövesd között.
A helyreállított szakaszon átmenetileg 60 kilométer per órás sebességkorlátozás van érvényben, ez egy-két perccel hosszabb menetidőt okoz a miskolci fővonalon.
A sebesvonatok Szihalom megállóhelyen még megállnak vasárnap 20 óra 30 percig. A Szihalom megállóhelyen le- és felszálló utasok a vonatot Füzesabony-Miskolc között gyorsvonati pótjegy megváltása nélkül vehetik igénybe. Hétfőtől a sebesvonatok ismét a menetrend szerint közlekednek. A Hidasnémeti-Miskolc-Füzesabony állomások közötti személyvonatok is már az eredeti menetrend szerint közlekednek vasárnaptól.
A június 10-én történt balesetben az oldalukra borult vagonokat daruval emelték le a pályáról, ezután kezdődhetett meg a megrongálódott vasúti pálya helyreállítása. Több száz vasbetonaljzatot kellett kicserélni, és pótolni kellett a sérült síneket, továbbá egy felsővezeték-tartó oszlopot.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.22 18:49:13 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.06.22

Csak hogy tudjuk a káosz az idén sem marad el START menetjegyben :)

Tisztelt kollégák. A tavalyihoz hasonló pingpongozás elkerülése érdekében jelezni szeretném a következőket. Pénztáros beosztásban kezdem a nyári menetrend robbanását holnapra virradóan egy északi-parti jegypénztárban. Úgy tudjuk, hogy a 29-30a vonalon közlekedő , a közforgalmúban vastagon szedett számú vonatok -gyors sebes, Katica, Kék Hullám, Tekergő vonatok m i n d e gy i k e gyorsvonati pótjegy köteles. Kivétel AZ a kiindulási és célállomásra történő utazás, amely a Katica vonatok esetében Székesfehérvár-Balatonfüred közé, a Kék hullám vonatoknál a Balatonfüred -Tapolca közé esik. az ilyen viszonylaton BELÜL utazó mentesül a pótjegy váltása alól. Kivéve, ha a Kék hullámok IC kocsijait veszi igénybe. Oda KELL a pót- és helyjegy. Van táblázat, van lista, van parancskönyv és nyári pótfüzet.

Mi meg adjunk hivatalos infót fejből mikor papirról is bonyolult kimatekolni hol mi is. lehet hogy egy agyament pillanatban valakinek ez logikusnak tűnt. juhhééé !!!
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.22 18:28:03 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.06.21

Menetrendről: - Észak magyarország

A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a napi gyakorlat, amely során kiderülhet, hogy a papíron jól mutató megoldás a valóságban nem szolgálja az utasokat. Ilyen alaphangulatban vizsgálunk meg minden kedden egy-egy vonalcsoportot, arra keresve a választ, hogy az infrastruktúra ismert korlátai között, szintén nagyjából adott járműállománnyal tudunk-e szebb, jobb, tarthatóbb menetrendet alkotni, avagy másokhoz hasonlóan nálunk is megáll a tudomány a mostani időadatok szépítgetésénél. Elméleti bevezető, valamint Miskolc és Eger vidéke után ma átkelünk a Tiszán, és a Debrecen – Nyíregyháza körüli hálózat struktúráját vizsgáljuk.

Ez a terület - Miskolc mellett - a bölcsője annak, amit most országos ütemes menetrendnek ismerünk. Mindegy, merről kezdjük vizsgálni, a rendszer nagyon összetett, finoman kidolgozott, és ha a pálya- és a járműoldal is úgy akarja, nagyon logikusan működik. Egy sarkalatos pontja a ceglédi sarokforgalom, ahol a Dél-Alföld és Kelet-Magyarország összeköttetésben van. Következő Szolnok, ahol a kelet felé a Keletiből érkező vonatokról lehet átszállni Debrecen felé, nyugat felé pedig fordítva, ennek akkor van jelentősége, ha Budapest-Keletire mint a Dunántúl felé átszállás kulcsára tekintünk.

Páros óra 49-kor ékeznek Bécs felől azok a menetvonalak, melyek páratlan óra 10-kor folytatódnak tovább Arad, Bukarest felé, más kérdés, hogy ez ma még átszállási kényszert jelent. E menetvonalak láthatók páros óra 30-kor Szolnokon, ahol néhány perccel később adódik a csatlakozás Debrecen, Nyíregyháza felé. Visszafelé ugyanez fordítva. Hogy erre a papíron zseniális rendszerre az év melyik napján miért nem lehet számítani abba most ne menjünk bele.
Debrecen egy kilapított egészes pók, az egyvágányú pályák adottságai miatt valamelyik irányba szükségszerűen rossz átszállási kapcsolatokkal. Nyíregyházán óra 30-kor van a látnivaló, itt aztán nagyon bőségesen bántak az IC-n kívüli vonatok tartalékidejével. A rendszer tehát – Miskolchoz hasonlóan – a kétóránkénti kör IC-n és a sűrítő betétjáratain alapul, ehhez igazodik elvileg egy órás ütemű fővonali ráhordó-leosztó szerepű vonat. Azért elvileg, mert egyrészt az órás követés elég hamar léket kapott (Szabó „Tízszázalék” Pál minisztersége örök emlék marad), másrészt a ráhordó szerep mellett a gyorsvonati pótjegy bevezetése dacára ezek a vonatok jelentik a fapados fővárosi összeköttetést. A vonal Nyíregyházán és Szerencsen keresztül kapcsolódik a múltkor már bemutatott miskolci rendszerhez.

A záhonyi vonal évek óta tartó felújításának "hála" egyébként a fentebb bemutatott elméleti menetrend a pálya menti munkákra kevésbé alkalmas téli hónapokra korlátozódik, az év nagy részében a kör-IC ketté van vágva, és az egyvágányú szakaszok elhelyezkedésétől függően a többi vonat menetrendje is ide-oda mozog. Ha egyszer minden kész lesz, Albertirsa – Szolnok között 140-nel, Szolnoktól 160-nal közlekedve Nyíregyházáig 30 perc takarítható meg, ez vagy későbbi Budapesti indulást, vagy korábbi Nyíregyházi érkezést jelent (visszafelé pedig fordítva). Ha más nem, ez a szalagátvágás majd, néhány év múlva biztosan kikényszerít egy teljesen új menetrendet, de addig is lássuk, minden rendben van-e a jelenlegivel.

Három, egymással összefüggő problémát, pontosabban megoldandó feladatot hoztunk mára. Mind a kis országok szegény vasutainak örök dilemmájára vezethető vissza, azaz véges számú vonattal meg kell oldani mindenféle utazási igényt. A menetrendbe betervezett vonatok keveredő szerepeiről már írtunk korábban, ahogy arról is, hogy vajon néhány száz kilométeren szükséges-e kétszintű távolsági közlekedés. A záhonyi vonal menetrendjével kapcsolatos kritikák is főként arra irányulnak, hogy az évek alatt nem sikerült a menetrendi kínálatnak és a célközönségnek összetalálkoznia, vagy ha ez a randevú meg is történt, az igények és a lehetőségek azóta messze kerültek egymástól.

A nyári, átlós "fürdősvonatok" helye például egyáltalán nem tisztázott a rendszerben. A megállás Tégláson vagy Fegyvernek-Örményesen nyilván elengedhetetlen, hiszen az itt lakó vasutasoknak ajándék a balatoni vonat, de álláspontunk szerint számban is bevételben is veszteség éri amiatt a vasutat, mert a fürdősvonat hagyományosan túl korán indul Kisvárdáról, Nyíregyházáról, még Debrecenből is, mégis túl későn éri el Fonyódot, pláne Keszthelyt. Évek óta nem világos, hogy ezek a vonatok milyen utazóközönségnek készültek, bár kétségtelen, hogy megtalálták a maguk utazóközönségét: vasutasok, gyerekcsoportok gondoskodnak az utasszámról, aztán Budapestről a Balatonra utazók már talán bevételt is hoznak. A vonat lassúságát kárhoztattuk imént, de kétséges, hogy van-e értelme megállásokat kihúzogatni, ami egyrészt nem is biztos, hogy sikerülne a környező ütemes menetvonalak zavarása nélkül, másrészt a nappali menetidő így sem csökkenthető olyan mértékre, hogy az ne legyen egy autóval is rendelkező háztartás tagjai számára eleve riasztó. Volt már erre javaslatunk korábban, ez volt annak idején blogunk egyik első áttörése: az átlós vonatok éjszakai közlekedésének lehetőségét vizsgáltuk, és akkori kommentelőinkkel együtt arra jutottunk, hogy akár működhet is. Még egyszer röviden a koncepció: Miskolcról indulva Nyíregyházán át Debrecenbe még éjfél előtt megérkezünk, aztán a nagy magyar éjszakában erősen túltartalékolva , Szolnokon Szegedről és Békéscsabáról stokkokat felvéve haladunk el az alvó Budapest peremén, hogy aztán Siófokon már hétkor, Keszthelyen pedig kilenckor a legmesszebbről jövők legyenek az első vendégek a strandokon. Visszafelé a kora esti indulás - éjjeli érkezés és a késő esti indulás, hajnali érkezés mellett és ellen is szólnak érvek.

A fürdősvonatok problémája óránként, de legalábbis kétóránként ismétlődik, erről szól a második rendszerhiba. A záhonyi gyors vagy sebes ugyanis se nem gyors, se nem sebes, hanem a hosszú, többfunkciós távolsági vonatok minden hátrányát egyesítő félszerzet. Létezésének már-már történelmi magyarázata van: az expressz - gyors - személy hármas a 100-as vonalon már a 80-as évek végén is inkább négyes volt, mert a személyvonatok, ha nem is a hét minden napján és mindegyik, de tudtak zónázni az elővárosban. A gyorsvonati pótdíj megszűnésével, majd az IC-k megjelenésével a beállt rendszer mozgásba lendült, a gyorsok évről-évre több feladatot vettek át a személyvonatoktól, végül az ütemes menetrendben ezt a két vonatot csak az különbözteti meg, hogy Cegléd - Budapest között közlekedik-e vagy sem. Könnyű lenne szőnyeg alá söpörni a problémát azzal, hogy ezek a vonatok a kistelepülések és a szegények budapesti eljutását szolgálják, de ez a magyarázat soványka: egyrészt nem szükségszerű, hogy a kis- (és nem olyan kis) települések feltétlenül csak ilyen színvonalon kaphassanak vonatot, másrészt az árérzékeny utasok kaptak a nyakukba egy gyorsvonati pótjegyet, melyet azonban egy ceglédi átszállással a személy és a zónázó között, ha akarnak, mégis csak ki tudnak kerülni. A záhonyi gyors tehát, ha épp jókor közlekedik, nagyrészt regionális igényeket elégít ki, pénteken és vasárnap ezen kívül igazi távolsági kényszerutasokat is szállít: olyanokat, akiknek már nincs további 300 Ft-ja helyjegyre, vagy akik már nem fértek fel az IC-re. Viszont a hosszú megtett út miatt cserébe még zavarérzékeny is. Tényleg, miért is ne vághatnánk el? Az árérzékeny utas szívesen átszáll, cserébe a szerelvényhosszok szakaszonként optimalizálhatók. A lehetőségek száma végtelen, kettőt mégis kiemelnénk: a nyíregyházi elvágás fájna valószínűleg a legkevésbé, a ceglédi pedig a legjobban (utóbbi csúcson kívül a Budapest - Cegléd szakasz felhagyását is jelenthetné...). De erre is lehet megoldás...

Harmadik fura szerzet a vonalon a biharkeresztesi kilépő IC. Politikailag fontos, hogy itt kínálat legyen, értjük, bár a vasút láthatóan lehetőségei határára érkezett az árversenyben, a konkrét életveszélyt jelentő erdélyi kisbuszos kalandorokat mégsem tudja megszorongatni, az ő utasaik ezek szerint nem vevők a hazafias gesztusokra. Okkal várható persze javulás az utasszámokban akkor, ha nem szívatják válogatott szemétségekkel a vasutat választókat: órával korábbi indulás a Keletiből, átszállás autóbuszra, másik vonatra, vissza, kerülő útirány, ez minden utas álma? Mi mégis megpróbálnánk ezeknek a vonatoknak értelmet adni. A lehetőséget a Szolnok - Püspökladány között lassan elkészülő pálya szolgáltatja: ha a menetvonal két említett pontját kb. fixnek tekintjük, akkor közötte játszhatunk a megállásokkal. Három település jöhet itt szóba: Törökszentmiklós, Kisújszállás, Karcag. Ha itt megállunk egy aránylag normális vonattal - a kolozsvári IC annak számít -, akkor az előbb már említett záhonyi sebesen még kevesebben maradnak és a rettegett ceglédi elvágásuk elől máris elhárult egy fontos akadály. Ennek minimális feltétele persze a három város egész napos, kétórás kiszolgálása. Ehhez három-négy további vonat kell, és ezeken persze nem kevesebb utas, mint a jelenlegieken. Értelmes végállomásnak Debrecen adja magát, a 110-es vonal sarkaiból kiforgatás árán esetleg Mátészalka is. Kocsi honnan lesz hozzá? Egy-egy többletkanyar az összes mai biharkeresztesi IC-nek belefér.

Tekintsük át, mit műveltünk a vonallal. A fürdős éjszaka közlekedik. Záhonyi sebes nincs, helyette egész nap óránként Cegléd - Nyíregyháza és Nyíregyháza - Záhony személyvonatok közlekednek, pénteken és vasárnap ezek közül egy-egy össze van húzva és Budapestig meghosszabbítva. A biharkeresztesi vonatok mai menetvonalához hasonlóan, de Szolnok, Törökszentmiklós, Kisújszállás, Karcag, Püspökladány, Hajdúszoboszló megállásokkal IC közlekedik Budapest-Keleti - Debrecen között kétóránként, ez alkalmanként a nemzetközi stokkot (biharkeresztesi vagy nyírábrányi átmenettel) is magával viszi. Ennek folyományaként a "nagy" IC-k nem állnak meg Püspökladányban és Hajdúszoboszlón, a kinyert idő szépen eldolgozódik a vonalon. Várjuk az elismerést és a kritikát egyaránt, kíváncsiak vagyunk, ti mit csinálnátok másként.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.21 18:43:34 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.06.21

Újabb vasúti kocsikon lesz wifi-szolgálatás

Újabb vasúti kocsikon lesz wifi-szolgálatás

A nyár végére az Egerbe közlekedő gyorsvonatok többségén, az egyes Békéscsaba irányába induló InterCity vonatokon, s a nyári menetrendben a Balaton északi partján közlekedő Kék hullám és Katica szerelvényeken is igénybe vehető lesz az ingyenes wifi szolgáltatás.

Az őszi hónapokra így elérheti a nyolcszázas darabszámot a routerekkel felszerelt kocsik száma. A MÁV-Start Zrt. az új területet az utasok visszajelzései alapján választotta ki.
Tavaly március óta több mint hétszáz kocsit szereltek fel wifi routerrel, hogy az elővárosi és távolsági közlekedésben díjmentes internetezési lehetőséget biztosítsanak az utasoknak, emellett a MÁV áprilistól három budapesti fejpályaudvaron – a Déliben, a Keletiben és a Nyugatiban –, valamint két vidéki vasútállomáson – Debrecenben és Keszthelyen ­– is elérhetővé tette az ingyenes wifi szolgáltatást. Jelenleg már az egész budapesti elővárosi hálózaton, valamint az InterCity forgalomban a Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen, Pécs, Szeged és Szombathely irányába közlekedő vonatokon, továbbá öt állomáson használhatják a díjmentes internet szolgáltatást az utasok.
A MÁV-Start szerint a magyar vasúttársaság fejlesztése Európában is figyelemre méltó, a routerekkel ellátott kocsik darabszáma és a teljes díjmentesség is kiemelkedőnek számít – olvasható közleményükben.
A távolsági vonatokon jellemzően a nyíregyházi és a miskolci vonalon a legnagyobb az adatforgalom. A wifi szolgáltatást többnyire a pénteki napokon veszik a legtöbben igénybe: előfordult, hogy több mint 29 000 csatlakozás történt egyetlen nap alatt. Az indulás óta rögzített bejelentkezések száma már az ötmilliót is átlépte.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.21 18:30:38 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.06.21

Nálunk drágult meg leginkább a vonatozás

Nálunk drágult meg leginkább a vonatozás

Brüsszel, 2014. június 21. vasúti közlekedésvasúti személyszállításvasúti jegyárak
Lettország után Magyarországon nőttek leginkább a vasúti jegyárak 2005 és 2012 között, jóval túlszárnyalva az üzemanyagárak növekedését. Erre mutat rá többek között a vasúti közlekedési piac működéséről készült legújabb jelentés, ami riasztó különbségekre is ráirányítja a figyelmet Nyugat- és Kelet-Európa vasúti szektorának fejlődése között.

Kettészakadt Európát mutat a vasúti közlekedési piac fejlődési trendjeiről készült új bizottsági jelentés, ami aggasztóan növekvő szakadékra világít rá a kontinens nyugati és keleti fele között. Miközben Nyugat-Európa több országában is másodvirágzását éri például a vasúti személyszállítás, addig az új tagállamok többségében részben a lakosság utazási szokásainak megváltozása miatt riasztóan visszaesett a szektor súlya a személyszállításban.

Nagy-Britanniában a 90’-es évek közepe óta 70 százalékkal, Svédországban 42, Franciaországban 37, Belgiumban pedig 26 százalékkal többen utaznak vasúton, miközben Görögországban, Lengyelországban, Bulgáriában és Romániában több mint 60 százalékos, a három balti államban pedig 90 százalékos a visszaesés. Bizottsági szakértők megjegyzik, hogy Csehországon és Magyarországon még viszonylag kisebb mértékben zsugorodott a piac, ami azt jelzi, hogy itt még eléggé fontos szerepet tölt be a személyszállításban a vasúti közlekedés.

Szakértők szerint a negatív kelet-európai trend fő oka a lakossági utazási szokások megváltozása, ami abban nyilvánul meg, hogy rengetegen utaznak személyautóval. Mivel egyre csökken az utasok száma, az állam is egyre kevésbé szubvencionálja a vasúti közlekedést, ami miatt csökken a járatok száma és emiatt egyre kevesebben választják a vasutat. Bizottsági szakértők úgy vélik, hogy ebből az ördögi körből csak a járatok sűrűségének növelésével lehet kitörni, ahogy az Nagy-Britanniának is sikerült a ’90-es évek mélypontját követően.

Bár a szigetországban nőttek a jegyárak, a növekedés üteme elmaradt az üzemanyagok drágulásától. Nagy-Britanniában ugyanakkor az utasokkal fizettetik meg a vasúti szolgáltatások fejlesztését, ezzel szemben Belgiumban az adófizetők állják a cehhet, aminek következtében estek a jegyárak és olcsóbbá vált az utazás.

A kétévente készülő jelentés megállapítja, hogy az EU egészében 2005 és 2012 között Lettországban és Magyarországon nőttek a legnagyobb mértékben a vasúti jegyárak. Hazánkban például 40 százalékponttal gyorsabban, mint hasonló időszakban az üzemanyag ára.

A Bizottság elemzésében arra a következtetésre jut, hogy az árak jellemzően alacsonyabbak ott, ahol a vasúti társaságok között verseny folyik és az utasok minőségibb szolgáltatásokban részesülnek. A Róma és Milánó közötti vonalon például két vasúti társaság is indít járatokat, és itt az árak 25-40 százalékkal alacsonyabbak, mint a Madrid-Barcelona vonalon, ahol viszont nincs verseny. Közép- és Kelet-Európa tagállamai közül a cseh piac a legnyitottabb és a Bizottság szerint ott nagyon pozitív változásokat idézett elő az árak és a szolgáltatások színvonalában a verseny.

A tagállamoknak elvileg már meg kellett nyitniuk a belföldi vasúti személyszállítási piacot a verseny előtt, ám a gyakorlatban még számos országban korlátozzák a versenyt. Így fordulhat elő az a skizofrén állapot, hogy miközben néhány nagy vasúti társaság saját országában monopolhelyzetben van, addig külföldön agresszíven terjeszkedik, és az ilyen nagy társaságok bevételeinek körülbelül egyharmada már a más uniós tagállamokban folytatott tevékenységből származik.

Közép- és Kelet-Európa országaiban jogilag, vagyis papíron ugyan nincs probléma a piacnyitással, a gyakorlatban azonban ezek az országok számos módon próbálják korlátozni a versenyt és védeni a piacukat. Az egyik ilyen módszer, hogy rendszerint az egész országos piacra írnak ki állami pályázatokat, amelyeknek rendszerint csak a beágyazott hazai állami vasúti társaság(ok) tudnak megfelelni.

A Bizottság jelentése összességében a piaci trendek alapján nagyon is megalapozottnak tartja a jelenleg is tárgyalt negyedik vasúti liberalizációs csomag fő irányait, és mindenekelőtt az állami pályáztatás kötelezővé tételét a tagállamokban, ami bizottsági szakértők szerint átlagosan 20 százalékos költségmegtakarításhoz vezet. A tagállamok számára ugyanakkor minden jel szerint szociális, foglalkoztatási és egyéb okokból előnyt élvez nemzeti vasúti társaságaik megvédése, ezért a tárgyalások a piacnyitásról nagyon vontatottan haladnak.

A tagállamok évente 36 milliárd eurót költenek a vasúti szektorra, aminek nagyjából a fele állami támogatás. Becslések szerint minden egyes uniós állampolgárnak éves szinten 80 euróba kerül a vasúti szektor fenntartása. Ebbe az összegbe a vasúti jegyárak nem számítanak bele.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.21 18:29:15 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.06.21

Startol az új vasúti menetrend

Startol az új vasúti menetrend

Szombaton lép életbe a MÁV új vasúti menetrendje. A Balaton partjához több járat indul, a vasúttársaság azt ígéri: rövidebbek lesznek a menetidők, emellett pedig komfortosabb szerelvények várják a nyaralókat.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.21 18:27:38 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.06.21

Kétszeres hangsebesség vonattal?

Kétszeres hangsebesség vonattal?

A vasút már több mint kétszáz éve jelenti az egyik legelterjedtebb, legkényelmesebb és leggyorsabb közlekedési formát. Bár nagy távolságokon, kontinensek közötti útvonalakon nem rúghat labdába a repülővel szemben, a sűrű hálózattal rendelkező Nyugat-Európában és Kínában mind ár, mind utazási idő szempontjából egyre inkább versenyképes alternatívát jelent a vasúti közlekedés a légivel szemben. Most, hogy Kínában már a 2900 km/órás sebességet is elérni képes mágneses vonatok tesztelését tervezik, megnéztük, hol lehet a világban a leggyorsabban vasúton utazni.

Néhány hete számoltunk be róla, hogy egy kínai egyetem tudósai felépítettek egy olyan tesztplatformot, ahol vákuum közeli környezetben, a nagysebességű Maglev mágneses vonat elméletben akár a 2900 km/órás sebességet is elérheti. Az eddigi legnagyobb sebesség, amit (mágneses) vonattal elértek egyébként 581 km/óra. Jelenleg a világban több tesztpálya mellett mindössze három helyen közlekednek Maglev vonatok menetrend szerinti forgalomban, Japánban (Nagoya mellett), Kínában (Sanghaj) és Dél-Koreában (Tedzson), ezeknek az átlagos sebessége pedig 431 km/óra.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.21 18:26:41 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.06.21

Kína megépítené a vasúti elkerülőnket

Kína megépítené a vasúti elkerülőnket

Újraindultak a tárgyalások a Kínai Fejlesztési Bank (CDB) és a magyar kormány között a V0 vasútvonal beruházásáról azután, hogy a Kínai Fejlesztési Bank kinevezte új, Magyarországért felelős vezetőjét. Nagyrészt kínai hitelből építenénk, 360 milliárdért, és elvileg 2017-re kész lenne.

A jelenlegi tervek szerint a V0 egy 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is tartalmazó, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő, csak teherszállításra szánt vasúti folyosó lenne, amely az M0-hoz hasonlóan Budapestet félkörívben, délről kerülné el, a Szár-Martonvásár-Ercsi-Kiskunlacháza-Dabas-Ercsi útvonalon.
Ázsiából Európába érkező áruk vasúti szállításáért kisebb verseny zajlik Közép-Európában, igaz, inkább csak papíron. Szlovákia például az országon át egészen Bécsig vinné az európainál szélesebb orosz nyomtávú vasúti sínt a keleti határtól, így átrakodás nélkül még közelébe juthatnának a kínai áruk. Az ötlet megalapozottsága szintén kérdéses, az azonban biztos, hogy a Záhonyi Átrakó Központ kárvallottja volna a tervnek.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.21 18:14:57 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.06.09

Állás hirdetés - Munkalehetőség VJV _ nak.

D I Á K M U N K A

Felhívás nyári munkalehetőségre a MÁV-START munkavállalók
18. életévét betöltött gyermekei részére

Munka megnevezése: állomási kisegítő

Feladatok:

· meghatározott helyszíneken a kerékpárral utazókat segíteni a peronon a vonatokra történő le- és felszállásban,

· általános információadás az állomások szolgáltatásairól, vonatokban történő kerékpárszállítás legfontosabb feltételeiről, tudnivalókról,

· szükség szerinti útbaigazítás,

· általános vasúti információnyújtás,

· szórólaposztás,

· hőségriadó esetén közreműködés a rendkívüli vízosztásban.

Munkavégzés helyszíne:

· Balaton meghatározott állomásai

· Budapest- Kelenföld vasútállomás

Munkavégzés időtartama: 2014. június 23-tól 2014. augusztus 24-ig

Szállás: egyénileg

Munkavégzéshez szükséges:

· Nappali tagozatos hallgatói jogviszonyról szóló igazolás

· Diákigazolvány

· Saját névre szóló bankszámlaszám

· Adóazonosító jel

· 30 napnál nem régebbi tüdőszűrő lelet

· Személyi igazolvány

· TAJ kártya

· Orvosi alkalmasság

Előny: angol és/vagy német nyelvismeret

Jelentkezési határidő: 2014. június 16-án 12:00 óra
A nem teljes időszakra munkát vállaló diákok ezt követően is jelentkezhetnek.

Jelentkezés és bővebb tájékoztatás az alábbi elérhetőségeken:

A jelentkezés menetét gyorsítja, ha a diákok a www.furgediak.hu weboldalon előzetesen tájékozódnak, regisztrálnak! A foglalkoztatás iskolaszövetkezeten keresztül történik.

Veszprém megye: Dénes Nikola tel: 70/315-5370; e-mail: denes.nikola@furgediak.hu
Somogy megye: Kovács Márta tel: 70/337-3536; e-mail: kovacs.marta@furgediak.hu
Budapest: Wénerné Sütő Zsófia tel: 70/450-4698; e-mail: suto.zsofia@furgediak.hu
Zala megye: Vanczák-Szabó Julianna tel: 70/450-4694; e-mail: szabo.julianna@furgediak.hu


Állásajánlat
A MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. munkatársat keres

Kommunikációs szakértő II.
pozícióba

A betöltendő munkakör feladatai:

Moderálja a MÁV-START-os külső és belső rendezvényeket;
Helyettesíti a szóvivőt, nyilatkozattétel, vezetők kísérése, tévés, rádiós szereplések alkalmával a MÁV-csoport érintettségében, segíti a szóvivő munkáját;
Előkészíti és szervezi a sajtóesemények és kommunikációs események teljes körű lebonyolítását, részt vesz ezek tervezésében, előkészítésében, helyszíni koordinálásában;
Végzi az adminisztrációval járó feladatokat a MÁV-csoport belső dokumentációs rendszerében;
Részt vesz PR-célú kiadványok készítésében, PR-célú kommunikációs kampányok lebonyolításában;
Megválaszolja az írásban beérkező sajtókérdéseket a lehetőségekhez igazított rövid határidővel és az érintett szakmai szervezetek jóváhagyásával; sajtóközleményeket, háttéranyagokat készít;
Részt vesz a vezetők sajtónyilvános programjainak a koordinálásában, azok előkészítésében és szervezésében háttér-információk összeállításával és beszédírással.
A munkakör betöltőjével szemben támasztott elvárások:

diplomával igazolt kommunikációs szakirányú egyetemi vagy főiskolai végzettség;
3 év szakmai tapasztalat hasonló területen, amelyből legalább egy év az írásos sajtókommunikáció területén töltött;
irodai számítástechnikai alkalmazások magas szintű ismerete;
kiemelkedő kommunikációs és kapcsolatteremtő készség szóban és írásban;
tiszta, jól érthető, szép magyar beszéd;
higgadtság, magas tűrőképesség, terhelhetőség, türelem, diplomáciai érzék.
A munkakör betöltésénél előnyt jelent:
a közlekedési szektor magas szintű ismerete;
korábbi, szóvivői munkavégzés, tapasztalatok a médiában

Jelentkezési határidő: 2014. június 16.

Munkavégzés helye: Budapest
Jelentkezés szakmai önéletrajz, motivációs levél és bérigény megküldésével a karrier@mav-start.hu e-mail címen.

Bővebb felvilágosítást ad: Rizán Nikolett 1/511-7116



Állásajánlat
A MÁV–START Vasúti Személyszállító Zrt. Területi Személyszállítási és Vontatási Központ Miskolc munkatársat keres Miskolc telephelyre

Vezető jegyvizsgáló (belföldi)
munkakör betöltésére

A Vezető jegyvizsgáló főbb feladatok:

Vezénylés szerint koordinálja a vonaton a jegyvizsgálói tevékenységet.
Az F.2. sz. Utasítás előírásai alapján külön meghatározott állomásokon és megállóhelyeken felhatalmazást ad a vonat indulására.
Részt vesz a vonatközlekedés lebonyolításában, külön szabályozott helyeken és módon a forgalom szabályozásában (biztosító berendezés, sorompókezelés, engedélykérés), valamint a műszaki átadás-átvételben.
A szolgáltatás igénybevételének jogossága érdekében ellenőrzi az utasok menetjegyét, az utazási okmányokat, igazolványokat, helyjegyek és pótjegyek meglétét. Részt vesz a bevétel növelési akciókban, a fokozott menetjegy-ellenőrzésekben (földi, valamint fedélzeti), esetenként utasszámlálást végez.
Az utaskiszolgálás érdekében gondoskodik az átvett szerelvények kivilágításáról, fűtéséről, hűtéséről, illetve a szükséges intézkedések megtételéről. A helyi előírásoknak megfelelően jelzi a nem megfelelő tisztítottságot, a jármű műszaki hiányosságait a mielőbbi intézkedések megtétele céljából.
A vonatközlekedéssel összefüggő nyomtatványokat vezeti, kezeli és jelentési kötelezettségét elvégzi a szükséges dokumentáció biztosítása érdekében. A rendkívüli eseményeket (a jegyvizsgáló által jelzetteket is) haladéktalanul jelenti a szolgálati mobiltelefonon, kitölti az esemény miatt szükséges nyomtatványokat, valamint szolgálat végén eseménykönyvi jelentést készít.
Munkakör betöltéséhez szükséges tudás:
Érettségi bizonyítvány
Erkölcsi bizonyítvány
orvosi alkalmasság
Tanfolyam helyszíne: Miskolc, Szombathely, Budapest

Jelentkezés határideje: 2014. június 26.

Jelentkezni lehet szakmai önéletrajz és motivációs levél benyújtásával a MÁV-START Humánerőforrás Menedzsment Miskolc, Kandó Kálmán tér 1-3. 121. irodában személyesen, vagy a toth.maria@mav-start.hu gyongyosine.nagy.nikoletta@mav-start.hu e-mail címek valamelyikén.

Érdeklődni lehet: Tóth Mária (06-1) 514- 5218 és Gyöngyösiné Nagy Nikoletta (06-1) 514- 1018


Állásajánlat
A MÁV–START Vasúti Személyszállító Zrt. Területi Személyszállítási és Vontatási Központ Pécs munkatársat keres Pécs telephelyre

Vezető jegyvizsgáló (belföldi)
munkakör betöltésére

A Vezető jegyvizsgáló főbb feladatok:

Vezénylés szerint koordinálja a vonaton a jegyvizsgálói tevékenységet.
Az F.2. sz. Utasítás előírásai alapján külön meghatározott állomásokon és megállóhelyeken felhatalmazást ad a vonat indulására.
Részt vesz a vonatközlekedés lebonyolításában, külön szabályozott helyeken és módon a forgalom szabályozásában (biztosító berendezés, sorompókezelés, engedélykérés), valamint a műszaki átadás-átvételben.
A szolgáltatás igénybevételének jogossága érdekében ellenőrzi az utasok menetjegyét, az utazási okmányokat, igazolványokat, helyjegyek és pótjegyek meglétét. Részt vesz a bevétel növelési akciókban, a fokozott menetjegy-ellenőrzésekben (földi, valamint fedélzeti), esetenként utasszámlálást végez.
Az utaskiszolgálás érdekében gondoskodik az átvett szerelvények kivilágításáról, fűtéséről, hűtéséről, illetve a szükséges intézkedések megtételéről. A helyi előírásoknak megfelelően jelzi a nem megfelelő tisztítottságot, a jármű műszaki hiányosságait a mielőbbi intézkedések megtétele céljából.
A vonatközlekedéssel összefüggő nyomtatványokat vezeti, kezeli és jelentési kötelezettségét elvégzi a szükséges dokumentáció biztosítása érdekében. A rendkívüli eseményeket (a jegyvizsgáló által jelzetteket is) haladéktalanul jelenti a szolgálati mobiltelefonon, kitölti az esemény miatt szükséges nyomtatványokat, valamint szolgálat végén eseménykönyvi jelentést készít.
Munkakör betöltéséhez szükséges tudás:
Érettségi bizonyítvány
Erkölcsi bizonyítvány
orvosi alkalmasság
Tanfolyam helyszíne: Miskolc, Szombathely, Budapest

Jelentkezés határideje: 2014. június 26.

Jelentkezni lehet szakmai önéletrajz és motivációs levél benyújtásával a tatrai-szucs.beatrix@mav-start.hu e-mail címen.

Érdeklődni lehet: Tátrai-Szücs Bea (06-1) 515-1961



Állásajánlat
A MÁV–START Vasúti Személyszállító Zrt. Területi Személyszállítási és Vontatási Központ Szeged munkatársat keres Kecskemét, Szentes telephelyekre

Vezető jegyvizsgáló (belföldi)
munkakör betöltésére

A Vezető jegyvizsgáló főbb feladatok:

Vezénylés szerint koordinálja a vonaton a jegyvizsgálói tevékenységet.
Az F.2. sz. Utasítás előírásai alapján külön meghatározott állomásokon és megállóhelyeken felhatalmazást ad a vonat indulására.
Részt vesz a vonatközlekedés lebonyolításában, külön szabályozott helyeken és módon a forgalom szabályozásában (biztosító berendezés, sorompókezelés, engedélykérés), valamint a műszaki átadás-átvételben.
A szolgáltatás igénybevételének jogossága érdekében ellenőrzi az utasok menetjegyét, az utazási okmányokat, igazolványokat, helyjegyek és pótjegyek meglétét. Részt vesz a bevétel növelési akciókban, a fokozott menetjegy-ellenőrzésekben (földi, valamint fedélzeti), esetenként utasszámlálást végez.
Az utaskiszolgálás érdekében gondoskodik az átvett szerelvények kivilágításáról, fűtéséről, hűtéséről, illetve a szükséges intézkedések megtételéről. A helyi előírásoknak megfelelően jelzi a nem megfelelő tisztítottságot, a jármű műszaki hiányosságait a mielőbbi intézkedések megtétele céljából.
A vonatközlekedéssel összefüggő nyomtatványokat vezeti, kezeli és jelentési kötelezettségét elvégzi a szükséges dokumentáció biztosítása érdekében. A rendkívüli eseményeket (a jegyvizsgáló által jelzetteket is) haladéktalanul jelenti a szolgálati mobiltelefonon, kitölti az esemény miatt szükséges nyomtatványokat, valamint szolgálat végén eseménykönyvi jelentést készít.
Munkakör betöltéséhez szükséges tudás:
Érettségi bizonyítvány
Erkölcsi bizonyítvány
orvosi alkalmasság
Tanfolyam helyszíne: Miskolc, Szombathely, Budapest

Jelentkezés határideje: 2014. június 26.

Jelentkezni lehet szakmai önéletrajz és motivációs levél benyújtásával a MÁV-START Humánerőforrás Menedzsment Szeged, Indóház tér 2. 429. irodában személyesen, vagy a
halmai.istvan @mav-start.hu fekete.terezia@mav-start.hu e-mail címek valamelyikén.

Érdeklődni lehet: Halmai István (06-1) 516-2276 és Fekete Terézia (06-1) 516-2333


Állásajánlat
A MÁV–START Vasúti Személyszállító Zrt. Területi Személyszállítási és Vontatási Központ Szombathely munkatársat keres Szombathely, Zalaegerszeg telephelyekre

Vezető jegyvizsgáló (belföldi)
munkakör betöltésére

A Vezető jegyvizsgáló főbb feladatok:

Vezénylés szerint koordinálja a vonaton a jegyvizsgálói tevékenységet.
Az F.2. sz. Utasítás előírásai alapján külön meghatározott állomásokon és megállóhelyeken felhatalmazást ad a vonat indulására.
Részt vesz a vonatközlekedés lebonyolításában, külön szabályozott helyeken és módon a forgalom szabályozásában (biztosító berendezés, sorompókezelés, engedélykérés), valamint a műszaki átadás-átvételben.
A szolgáltatás igénybevételének jogossága érdekében ellenőrzi az utasok menetjegyét, az utazási okmányokat, igazolványokat, helyjegyek és pótjegyek meglétét. Részt vesz a bevétel növelési akciókban, a fokozott menetjegy-ellenőrzésekben (földi, valamint fedélzeti), esetenként utasszámlálást végez.
Az utaskiszolgálás érdekében gondoskodik az átvett szerelvények kivilágításáról, fűtéséről, hűtéséről, illetve a szükséges intézkedések megtételéről. A helyi előírásoknak megfelelően jelzi a nem megfelelő tisztítottságot, a jármű műszaki hiányosságait a mielőbbi intézkedések megtétele céljából.
A vonatközlekedéssel összefüggő nyomtatványokat vezeti, kezeli és jelentési kötelezettségét elvégzi a szükséges dokumentáció biztosítása érdekében. A rendkívüli eseményeket (a jegyvizsgáló által jelzetteket is) haladéktalanul jelenti a szolgálati mobiltelefonon, kitölti az esemény miatt szükséges nyomtatványokat, valamint szolgálat végén eseménykönyvi jelentést készít.
Munkakör betöltéséhez szükséges tudás:
Érettségi bizonyítvány
Erkölcsi bizonyítvány
orvosi alkalmasság
Tanfolyam helyszíne: Miskolc, Szombathely, Budapest

Jelentkezés határideje: 2014. június 26.

Jelentkezni lehet szakmai önéletrajz és motivációs levél benyújtásával a molnar.szilvia@mav-start.hu e-mail címen.

Érdeklődni lehet: Molnár Szilvia (06-1) 517-1429


Állásajánlat

A MÁV–START Vasúti Személyszállító Zrt. Területi Személyszállítási és Vontatási Központ Budapest munkatársat keres Budapest, Szolnok, Cegléd, Esztergom, Salgótarján, Tatabánya telephelyekre

Vezető jegyvizsgáló (belföldi)
munkakör betöltésére

A Vezető jegyvizsgáló főbb feladatok:

Vezénylés szerint koordinálja a vonaton a jegyvizsgálói tevékenységet.
Az F.2. sz. Utasítás előírásai alapján külön meghatározott állomásokon és megállóhelyeken felhatalmazást ad a vonat indulására.
Részt vesz a vonatközlekedés lebonyolításában, külön szabályozott helyeken és módon a forgalom szabályozásában (biztosító berendezés, sorompókezelés, engedélykérés), valamint a műszaki átadás-átvételben.
A szolgáltatás igénybevételének jogossága érdekében ellenőrzi az utasok menetjegyét, az utazási okmányokat, igazolványokat, helyjegyek és pótjegyek meglétét. Részt vesz a bevétel növelési akciókban, a fokozott menetjegy-ellenőrzésekben (földi, valamint fedélzeti), esetenként utasszámlálást végez.
Az utaskiszolgálás érdekében gondoskodik az átvett szerelvények kivilágításáról, fűtéséről, hűtéséről, illetve a szükséges intézkedések megtételéről. A helyi előírásoknak megfelelően jelzi a nem megfelelő tisztítottságot, a jármű műszaki hiányosságait a mielőbbi intézkedések megtétele céljából.
A vonatközlekedéssel összefüggő nyomtatványokat vezeti, kezeli és jelentési kötelezettségét elvégzi a szükséges dokumentáció biztosítása érdekében. A rendkívüli eseményeket (a jegyvizsgáló által jelzetteket is) haladéktalanul jelenti a szolgálati mobiltelefonon, kitölti az esemény miatt szükséges nyomtatványokat, valamint szolgálat végén eseménykönyvi jelentést készít.
Munkakör betöltéséhez szükséges tudás:
Érettségi bizonyítvány
Erkölcsi bizonyítvány
orvosi alkalmasság
Tanfolyam helyszíne: Miskolc, Szombathely, Budapest

Jelentkezés határideje: 2014. június 26.

Jelentkezni lehet szakmai önéletrajz és motivációs levél benyújtásával a MÁV-START Humánerőforrás Menedzsment Budapest, Kerepesi út 3. Fsz 22. irodában személyesen, vagy a furuglyas.istvan@mav-start.hu laurinyecz.zita@mav-start.hu papp.laszlone@mav-start.hu béresne.anita@mav-start.hu e-mail címek valamelyikén.

Érdeklődni lehet: Furuglyás István (06-1) 511-8716
Laurinyecz Zita (06-1) 511-8712
Papp Lászlóné (06-1) 511-8714
Béresné Juhász Anita (06-1) 511-1738
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.06.09 07:35:55 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.05.22

Pardon! Tévedtünk! Nem kicsit- nagyon! Durva hiba az SNCF-nél

Kétezer új vonatot vett a francia vasúttársaság, az SNCF, összesen közel 15 milliárd eurót költve rájuk. Az üzlet apró szépséghibája, hogy most derült ki: a vonatok nem férnek fel a sínekre.

A hiba abból adódhatott, hogy az RFF, a vasútvonalak állami üzemeltetője rossz adatokat adott meg az SNCF-nek, így most szembesültek azzal, hogy a vonatokat túlságosan szélesre tervezték.

Azokat a pályákat, ahol az új járművek közlekednének, nagyjából harminc évvel ezelőtt építették, több vidéki kisebb vonal viszont ezeknél jó húsz évvel idősebb, amikor a vonatok még valóban nem voltak ennyire szélesek. Frédéric Cuvillier közlekedésügyi miniszter szerint az abszurd vasúti rendszer a felelős.

Az RFF úgy kommentálta a hírt: "egy kicsit későn vettük észre a problémát". Ebben valóban nem lehet vitatkozni velük: most nagyjából ezer vasúti pályát kell átépíteni, úgy néz ki, így még mindig olcsóbban úszhatják meg a tűzoltást, mint ha a vonatokat alakítanák át. Az eddigi munkák legalább 50 millió euróba kerültek.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.05.22 21:04:31 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.05.22

Vasútra terelhető a közúti forgalom akár egytizede is.

A hazai logisztikai szakma képviselői megfogalmazták a magyar intermodális szállítás versenyképességét fokozó fejlesztési irányelveket. A közúti áruforgalom öt-tíz százalékának (erre a mennyiségre van reális lehetőség) vasútra terelésével az állami útfenntartási kiadások évi 78 milliárd forinttal csökkennének, és 8,3 millió tonna plusz megbízással nőne a vasúttársaságok forgalma.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.05.22 21:03:03 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.05.22

2000 ft minden perc késésért a vjv-nek?

Egy, a facebookon terjedő írás szerint kötbért kellene fizetni minden perc késésért a vjv-nek...

"Nézzük a "cikket"

Kétezer forintot fizettetnének minden perc késésért a vjv-vel?
Szárnyra kelt egy pletyka, mely szerint a jövőben minden egyes perc indokolatlan késve indulásért büntetnék a vezetőjegyvizsgálót.
Többen máris rettegnek emiatt.
A dolog eredete mögött az lehet, hogy Budapest Keletiben a FOR rendszer bővítése miatt, melybe Kőbánya-felső is bekerül, szigorúbban veszik majd a készre jelentést. Ennek lényege, hogy mire a vonat Kőbányára ér, a vonatnak már a rendszerben kell lennie, azaz időben le kell adni az induló terhelőt.
(emiatt is adtak ki pk rendelkezést október 11-én). A jövőben tehát a forgalmista nem veheti el az induló terhelőt, hogy ő vigye be. Ha megteszi, bércsökkentést kaphat. (legalábbis ők ezt mondják)
Sajnos az illetékesek egyszerűen gyakorlatilag szinte végrehajthatatlan feladatot adnak.
A rendelet szerint ugyanis indulás előtt tíz(de minimum öt) perccel már meg kell történnie a személyes készre jelentésnek.
Számoljunk!
Egy IC-hez feljelentkezési normaidő 50 perc. Ez elméletileg elég is lenne, tehát a Start biztosítaná a normaidőt. Ezzel szemben a forgalmi technológia 25 -perc átlagos vágányra állítást vállal.
Például: egy átlagos vonatot általában indulás előtt legjobb esetben is 25 perccel állít be. Induljon a vonat 7:33 kor.
Beállítják 7:08-kor.
Ez azt jelenti, hogy egy hat kocsiból álló szerelvény teljes felvételére, műszaki áttekintésére, szükség esetén táblázására, előkészítésére, a zárjelző elvitelére 12 perce van a vjv-nek, hiszen a forgalmiba való érkezéshez szükséges idő 3-5perc, tehát VJV-NEK LEGKÉSŐBB 7:20 kor már indulnia kell a forgalmiba, ott készre jelenteni és azonnal visszaindulnia, hogy indulásra a vonat mellett legyen!
Ebben a példában ráadásul minden a helyén van - megjött a gép, ráakasztották, időben megtörtént a fékpróba és semmiféle gond nem volt a szerelvénnyel.
Igaz, hogy elvileg a készre jelentést végezheti a személyszállítási ügyeletes is, de ő nem lehet ott minden vonatnál, ráadásul ő honnan tudhatja, hogy az induló vonatok melyike nem lesz kész időben...
A másik megoldás, hogy rendkívüli helyzetben rádión, vagy telefonon diktálják be az adatokat. Azaz, ha nagy gond van, és a vonat nincs készre jelentve indulás előtt öt perccel, akkor vtk adatait bediktálják a FOR kezelőjének. Igaz, az viszont nincs leírva, hogy ki diktálja? Ugyanis a keletis forgalmisták elmondták, hogy nekik azt adták utasításba, addig ki se menjenek az induló vonathoz, amíg az nincs készre jelentve...
Aki járt már a Keletiben, az tudja, hogy a fékpróbát legtöbbször a vonat indulása előtt 5-10 perccel végzik. Tehát a legtöbb vonat indulásra kész állapotba indulás előtt öt perccel kerül (kivéve a helyi ingajáratok, de az más tészta)
Marad tehát a futás, meg a stressz, és természetesen a kire kenjük a késést játék..."
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.05.22 20:34:34 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 1 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.05.07

MÁV-nyereség állami támogatásból

Hiszik vagy sem, hazánkban nyereséges a vasút. Vita legfeljebb arról lehet, hogy a MÁV Csoport adózás előtt hétmilliárd forintra rúgó tavalyi eredményének összehozásában mekkora része volt az úgy 200 milliárd forintnyi állami költségtérítésnek, és mennyi a 37 ezer főt foglalkoztató cégbirodalom menedzsmentjének.
Mindenesetre elvitathatatlan, hogy a vonatjegyekre költött forintokat nem számítva, az újszülöttől az aggastyánig minden magyar állampolgárnak évente nagyjából 22 ezer forintjába kerülő nemzeti vasútvállalat, 2010 óta jobban teljesít. A korábban ritka kivételektől eltekintve negatív előjelű milliárdokkal záruló mérlegébe legalábbis, az elmúlt három évben jobbára pozitív eredmények kerültek. És, hogy e mögött nagy munka lehetett, jelzi az is: a legfontosabb lépések felsorolásszerű összefoglalásához, a MÁV vezetőinek bő egy óra sem volt elég.

– Nem semmi! – röviden így summázta az elmúlt két évben elvégzett feladataikat Dávid Ilona. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elismerte: szerdai sajtóbeszélgetésükre készülve, saját maga és csapata számára is meglepő volt, mi mindent végeztek. Mert hát, a kormánytól kapott megbízásokat teljesítették, és a MÁV tavaly is közelebb került a 2015-re tervezett stabil pályára álláshoz. Gondos kertészként megmetszették a kusza szervezet vadhajtásait, és jelentős elbocsájtások nélkül elérték, hogy a 2010-ben még 45 leányvállalatot futtató holdingnak az idén már csak 27 vállalkozását kelljen működtetnie. Köztük a 15 ezer főt foglalkoztató, a személyszállító vonatokat közlekedtető MÁV-Start Zrt.-t, amely magába olvasztotta a vasút vontatási és gépészeti cégét.

A "nem semmit" Bádonfainé Szikszay Erzsébet számokkal is illusztrálta. Az általános vezérigazgató helyettes elsőként azt tette tisztába, hogy a vasúti pályák üzemeltetését és a holding irányítását végző MÁV Zrt. 2013-as adózás előtti eredménye, a bemutatójában felvillantott táblázatban szereplő nullával ellentétben, nem egyenlő a semmivel, a valójában 399 millió forintos eredményt egyszerűen lefelé kerekítették. Ha pedig ezt megemésztettük, jöhet a hír: a MÁV-Start nullszaldós, míg a MÁV Csoport hétmilliárd forintos adózás előtti eredménnyel zárta az elmúlt évet. Ami még kerekítéssel együtt is előrelépés azután, hogy a központi vállalat 2010-ben még 36 milliárd forintos, a vállalatcsoport 28 milliárdos veszteséggel gazdálkodott.

A csoport szinten az előző évinél négymilliárd forinttal jobban záró vasútnál az idén is nagyjából hétmilliárdos eredményt terveznek. Óriási tervek nem is lehetnek, hiszen a MÁV még mindig komoly adósságot görget. A tavaly december 31.-i állapot szerint a csoport adósságállománya 223 milliárd forint volt. Ami az idén március 31.-re kétmilliárddal még növekedett is. De a terv az, hogy az év végéig lefaragják, úgy 170 milliárd forintig. Amit megkönnyít, hogy lehet tudni, valójában melyik tartozást hová is kell könyvelni.

Egy 66 milliárd forintos pakk miatt például nem a vasutasoknak kell idegeskedniük. Mert hát, a meg nem fizetett költségtérítések pótlására felvett hitelekből és kibocsátott kötvényekből álló csomag mögött valójában állami készfizető kezesség áll. Így a 2011-ben piacra dobott 35 milliárd forintnyi kötvény júniusban esedékes törlesztése is az államra marad. Ezzel együtt a vasútnak van még 90 milliárd forintnyi tartozása, aminek döntő hányada a MÁV-Startnál használt járművekhez kapcsolódik, és ott van még a személyszállító vasút saját 54 milliárdos adóssága is.

A MÁV csoport szintű árbevétele tavaly 135 milliárd forint volt. Nem kis pénz, de a működéshez, a vasút feladatainak ellátásához önmagában kevés. Olyannyira, hogy a cégcsoport 2013-ban 197 milliárd forint üzemeltetési költségtérítést kapott. Ebből 150 milliárd a MÁV-Start, 47 milliárd a MÁV Zrt. számláján landolt. A vasúti pályák üzemeltetését végző cég ezen felül, további 20 milliárd forintnyi felújítási költségtérítést is felhasznált.

– Nem engedhetjük meg, hogy évekig, évtizedekig cipeljük a leromlott pályaállapotokat – jelentette ki Pál László. A MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese ezzel vezette fel, hogy a nemzeti vasút ismét saját jogán pályázik az Európai Unió támogatásaira fontosnak tartott beruházásaival. Mert hát, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. "fejlesztései bármennyire is pozitívak, rövidtávon nem biztosítják a pályahálózat megújulását". A vasútnál már el is döntötték, hogy elsősorban a szolgáltatásaikat leginkább akadályozó, "szűk keresztmetszetek" felszámolásához kérnek pénzt az uniótól.

A támogatásra váró beruházások listáján az első, tíz állomás és 16 integrált ügyfélszolgálati centrum kialakítása. De 11,2 milliárd forintot kérnének a Budapest-Esztergom vasútvonal villamosítási projektjéhez, 11,46 milliárdot a Hatvan-Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely/Nyíregy háza-vasútvonalon érvényben lévő sebességkorlátozások, vasutasul "lassú jelek" felszámolásához, vagyis 40 kilométernyi pálya felépítményének cseréjéhez. De az unióhoz fordulnak a vasúti útátjárók biztonságának javítását, a diagnosztikai és monitoring rendszerek korszerűsítését, illetve a hídfelújításokat célzó fejlesztések támogatásáért is.

A "nem semmiről" Ungvári Csabának is volt mondanivalója. A MÁV-Start vezérigazgatója szerint 2013 egyik eredménye, hogy a vasút hálózatán közlekedő csaknem 950 ezer személyszállító vonat 81 százaléka pontosan ért célba. És bár ez még jócskán elmarad a megálmodott 95 százalékos céltól, mentség is akad bőven. A vonatok pontos célba érkezését a pályák és berendezéseik meghibásodása miatt elrendelt sebességkorlátozások mellett a pályaépítések is akadályozzák. De késnek a vonatok a vasúti útátjárós balesetek, öngyilkosságok, vagy akár az árvizek, havazások, viharok okozta felsővezeték szakadások nyomán is.

Ezzel együtt a MÁV-Startnál ígérik: az utasoknak egyre jobb lesz. Amit megalapoz, hogy az állammal megkötött, tíz évre szóló közszolgáltatási szerződés biztosítja a szolgáltatások működtetését. Ráadásul tervekből sincs hiány. Példa erre, hogy a vonatok a következő években egyre nagyobb szerephez juthatnak a fővároson belüli közlekedésben. Az elképzelések szerint az új motorvonatok szolgálatba állásával, a már most meglévő vasúti pályák jobb kihasználásával, három-négy év múlva akár a német S-Bahnéhoz hasonló gyorsvasúti rendszer is működhet majd Budapesten.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.05.07 17:31:12 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.05.06

Fotómodell verseny vasúti dolgozók részére.

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága fotómodell versenyt hirdet vasúti dolgozók részére. A győztesek a MÁV Zrt. új egyen- és formaruhájának népszerűsítésében vesznek majd részt.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.05.06 22:46:32 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA



vissza a címoldalra








E-mail:
Jelszó:
 Regisztráció
Elfelejtett jelszó
 
 
 
 
Név:
E-mail:
 
 


msjvk.lapunk.hu címoldaláraLap tetejéreOldaltérképHirdess oldalainkon!
ingyen honlap
Powered by lapunk.hu - Legyen neked is egy ilyen oldalad ingyen!