Köszöntünk a Miskolci Jegyvizsgálók Honlapján!

Híreink !



2014.09.10

szembemenesztés: vádat emelt az ügyészség

Nagy volt a káosz tavaly szempteberben Kelenföld és Háros között a vasútvonal felújításának idején, ezért fordulhatott elő, hogy szembekerült egymással egy InterCity és egy másik vonat. Vádat emelt az ügyészség egy mozdonyvezető és két forgalmista ellen.



Vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt egy mozdonyvezetővel, valamint két forgalmi szolgálattevővel szemben. A vád szerint több közlekedési szabályt is megszegtek, ami miatt tavaly szeptemberben egymással szemben, ugyanazon a vágányon haladt egymás felé két vonat Kelenföld és Háros között – közölte Ibolya Tibor fővárosi főügyész szerdán.

2013. szeptember 14-én a vasútvonal felújításánál Albertfalvánál megrongáltak egy kábelt, ezért Kelenföld és Háros között leállt a biztosítóberendezés. Emiatt speciális közlekedési rendet léptettek életbe: a két állomás között egy vágányon egyszerre csak egy vonat közlekedhetett csökkentett sebességgel, ezért a vasúti forgalomban késések alakultak ki.

Kelenföldön a vasúti forgalmat irányító forgalmi szolgálattevők mindent megtettek annak érdekében, hogy a forgalom minél kevesebb késéssel haladjon, a vádhatóság szerint megszegtek több, a forgalom biztonságát szolgáló és "az egyidejű ellenirányú menetek, végső soron az azonos vágányra kerülés vagy összeütközés veszélyét kizáró szabályt".

135 méterre állt meg egymástól a két vonat

Ezért történhetett meg az, hogy a Kelenföldről elinduló mozdonyvezető, aki maga is több szabályt megszegett (nem vett figyelembe egy megállásra utasító jelzőt, nem vette észre, hogy a váltó nem az ő vonatának van beállítva, ezért azt megrongálva helytelen vágányra haladt ki) végül azon a vágányon indult el Kelenföldről Háros felé, amelyen már jött vele szemben a Háros felől szabályosan érkező InterCity. Miután a mozdonyvezetők meglátták egymást, gyorsfékezéssel megállították a vonatokat. A két vonat egymástól 135 méterre állt meg.

Senki sem sérült meg, de az ügyészség szerint ennek veszélye fennállt.

A vonatok megállásától kezdve 4 órán keresztül ki volt zárva a forgalomból az érintett vágány. A pálya helyreállításáig teljesen vagy részlegesen összesen 20 személyszállító vonat maradt el, ezen túlmenően a forgalmi zavar több mint 30 személyszállító vonatnál okozott jelentős késéseket.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.09.10 17:22:16 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.09.09

Megkezdődött a dél-balatoni vasútvonal fejlesztése

A magyar kormány stratégiailag kiemelt feladata a közösségi közlekedés színvonalának fejlesztése, ezen belül is a vasúti vágányhálózat korszerűsítése - hangsúlyozta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter kedden Siófokon abból az alkalomból, hogy megkezdődött a dél-balatoni vasútvonal fejlesztése.

A szaktárca vezetője a 32 kilométeres - Lepsény - Szántód, Kőröshegy - vasúti pályaszakasz felújításának jelentőségéről szólva kiemelte: "a Balaton Magyarország egyik legvonzóbb turisztikai úti célja, rendkívül fontos, hogy a belföldi és a külföldi látogatók gyorsan, kényelmesen és zökkenőmentesen juthassanak el Közép-Európa legnagyobb édesvizű tavához".

A munkálatokat a legkorszerűbb nagygépes technológiával a Déli-part 2013 Konzorcium végzi nettó 29,99 milliárd forint értékben az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. A fejlesztés eredményeként a jelenlegi 60-80 helyett jövő nyáron a vonatok óránként 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a megújult pályaszakaszon.
2014. szeptember 9. Manninger Jenő, a térség fideszes országgyűlési képviselője (elöl b), Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter (elöl k) és Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (elöl j) megtekintik a Lepsény - Szántód-Köröshegy vasútvonal korszerűsítését végző mintegy kétezer tonnás óriásgépet a dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének nyitóünnepségén Siófokon 2014. szeptember 9-én. MTI Fotó: Varga György
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.09.09 18:09:09 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.09.09

Ismét gond van a váci vasútvonalon

A Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Hatvan vonalon is késnek a vonatok műszaki hiba miatt - közölte Kavalecz Imre, a Mávinform sajtóügyeletese.
Ismét elromlott a váci állomás vasúti biztosítóberendezése. A hiba miatt a váltó- és jelzőrendszerek kezelése nehézkes, a Budapest-Vác-Szob vasútvonalon közlekedő vonatoknak Vácnál várakozniuk kell. Emiatt torlódások és 20-30 perces késések alakulhatnak ki.

Ugyancsak elromlott a vasúti jelző- és biztosítóberendezés Hort-Csány állomás és Vámosgyörk között. A berendezés hibája miatt ezen a szakaszon a vonatok a vasúti átjárók előtt lassabban közlekednek. Ezzel együtt a vasúttársaság arra kéri a gépkocsivezetőket, hogy a vasúti átjáróknál figyelmesen hajtsanak át a síneken.

A hatvani vasútvonalon kedd estig pályafelújítást végeznek, Gödöllő és Isaszeg között csak az egyik vágányt használhatják a vonatok. Ez is megnöveli a vonatok menetidejét - írta a Mávinform. A hatvani, illetve a miskolci vonatok 15-20 perces késéssel közlekedhetnek.
(Mávinform)
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.09.09 09:41:01 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.09.08

Van ahol már űrjegy sincs?

Nem kis bosszúságára a kollégáknak, az elhúzodó "Jé" projekt miatt szinte mindenütt kifogyxóban van a jegyalaptekercs. Ez főleg azért nehezíti meg a munkát, mert az elmúlt időben több olyan vonal van, ahol gyakorlatilag sehol nincs jegykiadás. Győrben viszont már űrjegy is alig van. Ez derül ki a VSZ Csépke András igazgatónak küldött leveléből...
LINK: levél
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.09.08 06:04:16 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.09.08

Fizetés: szerdán

A legutóbbi bérjegyzék melletti tájékoztató szerint, a szeptemberi bérkifizetés napja előre láthatólag szeptember 10-e lesz.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.09.08 05:58:11 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.09.08

Magyar-orosz tárgyalás a vasúti fejlesztésekről

Magyar-orosz vasúti fejlesztésekről folytatott kétoldalú megbeszélést a MÁV elnök-vezérigazgatója és az oroszországi vasutak elnöke Jekatyerinburgban - közölte a MÁV pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Vlagyimir Jakunyin, az oroszországi vasutak elnöke egyetértett abban, hogy a politikai helyzettől függetlenül közös érdek a vasút fejlesztése és a minél nagyobb áru- és személyforgalom vasútra terelése. A tárgyaláson szó volt arról is, az oroszok a berlini InnoTrans kiállításon megtekintik a MÁV-START által fejlesztett IC+ személykocsikat, az oroszországi vasutak ugyanis, a növekvő forgalomra számítva, vasúti kocsik beszerzését tervezi hosszú távú stratégiájában.



A megbeszélésen szóba került a záhonyi logisztikai szolgáltatások bővítése és a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsának (TSZKT) az európai vasúti árufuvarozási korridorok tanácsadó testületeivel való kapcsolatfelvétele. A MÁV elnök-vezérigazgatója kiemelte: Magyarország Ázsia és az Európai Unió közötti egyik összekötő kapocsként eddig is aktív szerepet vállalt az uniós árufuvarozási korridorok létrehozásában. (MTI)
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.09.08 05:57:01 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.09.07

Megszűnt kedvezmény - sokan nem értik

A MÁV-Start megszüntette a 2. kocsiosztályra szóló Start Klub kártyák esetében a díjmentes első osztályon való utazást. Igaz, erről a Start honlapján nem sok mindent lehet olvasni, ráadásul a kiadott rendelkezést sokan ugyan értették, hogy a kedvezmény visszavonása csak egy napra , szeptember elsejére szól, mivel a kedvezmény megszünését bejentő rendelkezés hatályát vesztette másodikán. Több kolléga is nehezményezi, hogy miért nem egyértelműen, röviden közlik a változásokat, miért kell több oldalas jogi nyelvezetet használni a belső tájékozatáshoz.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.09.07 15:05:28 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.09.07

Hernyók Miskolcon - forrás: IHO

Na nem az állatvilágból...


"Az első félhernyó már dolgozik Kazincbarcika felé.

Szeptember elsején indult útnak az első Hernyó Istvántelekről Miskolcra, igaz betétkocsik nélkül. A motorkocsiból és vezérlőből álló egység másnap már munkába is állt a 92-es vonalon.

A régi tervek szerint a Miskolc-környéki 1-2 kocsis szilis ingákat váltanák a váci oldalból az új Flirtök érkezésével felszabaduló Hernyók. A karbantartóbázis már készen van Miskolcon, már csak a kék Flirtök forgalomba állítására kell várni. Ez sajnos eléggé elhúzódik, jelenleg is mindennaposak a futópróbák a győri fővonalon az új gépekkel.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.09.07 14:58:56 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.09.07

Százmillióktól esik el a vasúttársaság

Egyes vasútvonalakon szinte már menetrendszerűen tíz perceket késnek a vonatok. Részben a késések miatt tavaly 190 ezer jegyet váltottak vissza, ami 270 millió forint bevételkiesést okozott a vasútnak. Egyelőre nem tudni, ki a felelős.

A Budapest–Székesfehérvár vonalszakaszon a forgalomszabályozó próbaüzem még tart, de az elmúlt hetekben már nem fordult elő olyan probléma, ami miatt késtek volna a vonatok. A Budapest–Püspökladány szakaszon az elmúlt hetekben valóban többször is előfordult késés, melynek egyik oka a Szolnok–Szajol szakaszon végzett felújítás lehet. Ezek a munkálatok október közepétől nem okoznak késéseket – ígérte a MÁV Zrt. és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Az említett szakaszokon az esetek egy részében feltehetően a biztosítóberendezések nem megfelelő működése és az üzemeltetés hiányosságai okozták a késéseket – írja a portál.

Arra a kérdésre, hogy az egyes esetekben kit terhel a felelősség, az érintettek azt válaszolták: ezt csak hosszabb vizsgálat derítheti ki.

A kifogásolható szolgáltatások miatti utazáslemondások hátterében nem kizárólag a késések állhatnak – mondták a vasúttársaságnál. Tavaly a MÁV-Start által közlekedtetett belföldi vonatokra szóló 56,7 millió jegy közül összesen 179 979 darabot váltottak vissza az utasok pénztárban, 9896-ot az ügyfélszolgálaton keresztül, az internetes lemondás, visszaváltás aránya pedig 1,5 százalék volt.
A visszatérítések bruttó összege 2013-ban a pénztárban visszaváltott jegyek esetében 219 millió forint, az ügyfélszolgálaton keresztül visszaváltott jegyeknél csaknem 23 millió forint, az interneten vásárolt és visszatérített jegyek esetében 34 millió, összesen tehát 276 millió forint bevételtől esett el a vasúttársaság – tájékoztatta a Napi Gazdaságot a MÁV.

Az árufuvarozók nem kértek kártérítést
A társaság hozzátette: az árufuvarozást végző vasúti társaságok – az említett vonalakon történő felújításokkal összefüggésben elrendelt vágányzárak idején – nem nyújtottak be kártérítési igényt, azonban a jogszabályok szerint erre a káresemény bekövetkezésétől számított három éven belül lehetőségük van.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.09.07 14:54:22 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.07.24

A MÁV szerint bejönnek az utasoknak az étkezőkocsik

A MÁV-Start Zrt. által másfél hónapja üzemeltetett nemzetközi étkezőkocsi-szolgáltatás bevétele és forgalma átlagosan 15-17 százalékkal emelkedett az indulás óta - közölte a vállalat az MTI érdeklődésére.

A MÁV-Start tájékoztatása szerint a bevételek nagy része a németországi járatokon realizálódik, a romániai útvonalakon pedig a korábbiakhoz képest a bevétel és a szolgáltatást igénybe vevők száma szintén megkétszereződött.

A nemzetközi forgalomban közlekedő étkezőkocsik kínálatával és a kiszolgálás minőségével kapcsolatban az eltelt másfél hónap alatt számos dicsérő, elismerő visszajelzés érkezett a vállalat ügyfélszolgálatára - számolt be a vasúti társaság.

A MÁV-Start július 1-jétől kísérleti jelleggel a Balaton északi és déli partján is olyan vonatokat indított, amelyeken van utasellátó szolgáltatás. A vállalat eddigi tapasztalatai alapján ezeken a járatokon egyelőre a kávé- és az üdítőital-fogyasztás jellemző.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.07.24 17:36:49 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.07.24

„Fiatalkori sajátosság”: vonaton rabolták ki a lányt

A Karcagi Rendőrkapitányság büntetőeljárást indított egy hajdúböszörményi asszony bejelentése alapján ismeretlen tettesek ellen, akik 2014. július 20-án, a Záhony és Szolnok közötti szakaszon közlekedő vasúti szerelvényen egyedül utazó gyermekét kirabolták.

nyomozás adatai szerint a vonat fülkéjében utazó 19 éves sértettet két fiatal megfenyegette, hogy a nála lévő készpénzt részükre adja át. Miután a fiatal átadta a nála lévő készpénzt, a rablók távoztak, majd rövid időn belül újra visszatértek a vonat fülkéjébe, ahol a sértett pénztárcájából erőszakkal újabb összeget vettek ki.

A bejelentést követően a rendőrök megkezdték az adatgyűjtést, és az ismeretlen elkövetők felkutatását. A nyomozók egy órán belül azonosították, majd elfogták a bűncselekmény elkövetésével megalapozottan gyanúsítható két 17 éves kisújszállási fiatalt. A két gyanúsítottat a járőrök az egyik kisújszállási gyermekotthonból előállították a Karcagi Rendőrkapitányságra, ahol 2014. július 21-én rablás bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt kihallgatták őket, majd kezdeményezték előzetes letartóztatásukat.

A hajdúböszörményi fiataltól elvett készpénzt (közel 40 000 forint) majdnem hiánytalanul megtalálták.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.07.24 17:09:36 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.07.24

Biztber hiba a 80-as vonalon

Mávinform: helyreáll a közlekedés a Budapest-Miskolc vonalon
Budapest, 2014. július 24., csütörtök (MTI) – Fokozatosan helyreáll a menetrendszerű közlekedés a Budapest-Miskolc vasútvonalon, ahol csütörtök reggel egy biztosítóberendezés hibája miatt késtek a szerelvények – tájékoztatta a Mávinform sajtóügyeletese az MTI-t.

avalecz Imre közölte, hogy a szakemberek megjavították péceli állomás biztosítóberendezését, ezért a vonatoknak már nem kell lelassítaniuk a szakaszon.

A hiba elhárításáig 20-30 percet késtek a szerelvények – emlékeztetett.

- MTI -
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.07.24 17:08:06 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.07.09

Pillanatkép az Európai Unió vasútjairól – 2. rész

Az alapokkal kezdve: az Unió tagállamaiban a vasúti személyszállítás részesdése az utaskilométerben kifejezett teljes személyforgalomból (azaz a „modal split” vasútra eső része) 2011-ben 6,2% volt. Bár a jelentésben szereplő 5-ös grafikon komoly változásokat enged sejtetni az 1995-2011 közötti időszakban, ne dőljünk az egytizedes osztású y tengelynek! A vasút részaránya a személyforgalomban az elmúlt közel két évtizedben lényegében stagnál, 5,8 és 6,5% között szórva. A síneken túl komoly mozgások is vannak: a buszközlekedés részaránya a kérdéses időszakban 9,3%-ról 7,8%-ra csökkent, míg a légiközlekedés 6,5-ről 8,8%-ra jött fel. A rossz hír az, hogy mindeközben az egyéni személygépkocsis közlekedés részaránya végig 73-74% körül alakult. Piac tehát lenne, de a jelek szerint a közösségi közlekedés részarányán egy kőolajár-robbanásnál semmi sem tud hatékonyabban javítani.

Teljes cikk a linken
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.07.09 09:08:16 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.07.04

Pillanatkép az Európai Unió vasútjairól

Az Európai Bizottság június közepén tette közzé a vasúti szektor helyzetét elemző periodikus jelentését, mely magyarul is elérhető. Néhány, elsősorban a személyszállítást érintő megállapítás az elmúlt héten már keringett a hazai sajtóban, ezért mi a részletesebb, mélyebb összefüggéseket is feltáró elemzésre vállalkoztunk. Két részes cikkünk első részében az európai vasúti piac általános pályahálózati jellemzőit, valamint az áruszállítás helyzetét vesszük górcső alá, a folytatásban pedig a személyszállítás következik majd.

Az Európai Bizottság június 13-án tette közzé negyedik periodikus jelentését a vasúti piac helyzetéről. Ezen jelentés elkészítését és annak tartalmát az Unió 2012/34/EU számon két évvel ezelőtt elfogadott utasítása határozza meg. A fenti irányelv a korábbi vasúti témájú jelentésekhez képest lényegesen szélesebb körű elemzést ír elő – a vizsgálandó paraméterek a hálózati jellemzőktől (a pályahálózat kapacitása, elérhetősége, nyitottsága) egészen a személyszállítás minőségéig (késések, járatsűrűség, utaselégedettség) terjednek. Az Európai Unió vasútpolitikai irányának megfelelően a jelentésben hangsúlyos elem a hálózati hozzáférés, végső soron pedig a vasúti piac nyitottságának vizsgálata. A jelentésben vizsgált periódus 2010-2012, ám számos statisztika tágabb időtávot (például 1995-2012) fog át, vagy éppen „pontszerű”, 2011-es. Elemzésünkben alapvetően az európai szintű trendekkel foglalkozunk, ám természetesen a hazai vonatkozásokat is kiemeljük.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.07.04 14:06:58 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.07.04

Csak az utasok harmada vesz teljes árú jegyet a vasúton

Továbbra is csak az utasok töredéke vásárol teljes árú menetjegyet. A korábbi kormányok próbáltak ezen változtatni, de nem sok sikerrel.

A jelenlegi kabinet nem tervezi a kedvezményrendszer átalakítását – írja pénteki cikkében a Napi Gazdaság. A közösségi közlekedés átalakítása során a kormányzat mindvégig megóvta a szociálisan rászoruló csoportok utazási kedvezményeit. A szakminisztérium a továbbiakban is a költséghatékonyság növelésével és versenyképes tarifarendszer kialakításával kívánja biztosítani az utazási kedvezmények fedezetét — közölte a Napi Gazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

A tárca tájékoztatása szerint jelenleg 44 szociálpolitikai kedvezmény van érvényben, amelyek belföldi forgalomban, helyközi autóbuszon, HÉV-en, elővárosi autóbuszon, kompon és réven, vasúton a második kocsiosztályon vehetők igénybe. A tavalyi vasúti adatok szerint az összes belföldi utas mintegy hetven százaléka valamilyen (szociálpolitikai, üzletpolitikai) kedvezménnyel vagy díjmentesen utazott. A kedvezménnyel utazóktól beszedett menetdíj az összes belföldi menetdíj mintegy negyven százalékát teszi ki.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.07.04 14:02:43 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA



vissza a címoldalra








E-mail:
Jelszó:
 Regisztráció
Elfelejtett jelszó
 
 
 
 
Név:
E-mail:
 
 


msjvk.lapunk.hu címoldaláraLap tetejéreOldaltérképHirdess oldalainkon!
ingyen honlap
Powered by lapunk.hu - Legyen neked is egy ilyen oldalad ingyen!