Köszöntünk a Miskolci Jegyvizsgálók Honlapján!

Híreink !



2014.03.27

Jegyzet: A kirekesztett Gömöri

Van Miskolcon egy csodálatos olasz, neoreneszánsz stílusú Gömöri pályaudvar, s alig látjuk. El van dugva, be van kerítve. A végül csak megépült közúti felüljáróval teljesen kirekesztődött a belvárosból. Nézegetem az 1899-ben átadott többre érdemes állomás régi kiszínezett képeit. Mozgalmas, pezsgő, élettel teli lüktető pillanatok. A mozdony kéményéből karikákban száll a fűst, az összefonódott kerekek körül párás gőz gomolyog. Ha nagyot hallanék is a fülembe cseng a mindig fekete lokomotív jellegzetesen szuszogó, dohogása. Még azt is odaképzelem, hogy egy vasutas hatalmas kalapácsával, a régi jó szokás szerint, a kerekek csengését, bongását ellenőrzi. Egy borongós hétköznap délelőtt, nemcsak kedvet kapok, erőteljes késztetést érzek, hogy most rögtön körülnézek ott, a miskolci Gömöri pályaudvaron.
Egyébként nem egyszer jártam erre még utazóként is. A hatvanas években szenet pakolunk a hátsó vágányoknál a haverokkal, vagononként 140 forintért. Csuda jó buli. Csuromvizesen, izzadtan, kormos képpel, remegő lábbal, feltört tenyérrel a hömpölygő tömegen áttörve, betámolyogni a restibe. Ki, merne a munkában megfáradt dolgozókra, ránk szólni. Végig sörözzük az estét, jut még bablevesre és taxira is. S most öt évtized után újra itt vagyok, magánál az állomásfőnök asszonynál. Még szóhoz se jutok, amikor hatalmas dübörgés tölti be a csaknem öt méter magas irodát. Ez vajon melyik járat lehet, kérdezem Halász Mónikát, aki egy igazi vasutas dinasztia tagja. Mamája, Halász Lászlóné is sokáig volt ugyanitt helyettes vezető. Mónika, az asztali óráján azonosítja a szerelvényt. Ez a 10.45-ös kazincbarcikai személy. Különös, hogy karórát nem viselhet, mágikus kisugárzása miatt minden időmérő megáll mellette. Nehezen hiszem el, de bebizonyítja. Rögtön hátrébb húzom a székemet. Biztos, ami biztos, s már csak a drága órámat lesem, hogy jár e még.
Itt egyébként Mónika nélkül is megállt az idő. A hajdani nyüzsgő vasúti személyforgalomnak nyoma sincs. A külső vágányoknál is csak gabonát rakodnak a kocsikba. Mindössze hárman lézengenek a huzatos váróban. A büfé, a jegypénztár örökre bezárt. Járnak a vonatok Ózd és Bánréve irányába, de a hajdani elegáns csarnok elszomorító állapotban van. Mónika megmutatná az utoljára 1956-ban létesített forgalmi irodát, a manuális váltókkal, de minek. Fotózni itt úgy se szabad. Még ma sem. A rendszerváltás óta bevezetett régi tányérosok helyett visszakapott új színes sapkájukat viszont fel is próbálhatom. Így tudom meg, hogy melyik szín milyen beosztást, rangot jelent a MÁV hierarchiában.
Valamikor még a peronon se lehetett fényképezni, mert minden állomás stratégiai célpontnak számított. Ez biztos, mert amikor Georgij Tyimofejevics Beregovoj űrhajós, katonai pilóta, a csillagváros legendás parancsnoka Miskolcon jár, titokban vezet ide az első útja. Baráti körben súgja, meg a kíváncsiság hozza ide, mert a világháborúban, sűrűn bombázta ezt a környéket. A program nem volt hivatalos, viszont hallhatom, Beregovoj elégedett. Látjátok, eszünkbe se jutott ezt az épületet romba dönteni. Ez madártávlatból is szépnek tetszett, mondja.
Leltározzunk! Petrik János csaknem tíz évig vezette az állomást. Korábban Pommer Zoltán és Stélik Péter volt itt az állomásfőnök. Mónika ismerte az elődöket, büszke rájuk, s nem hiszi, hogy ez lenne a MÁV úgynevezett elfektetője. Fájlalja, hogy az épület pusztul, s nem jut pénz a kidűlő félben lévő ablakok felújítására. Ismeri minden zugát, elmondja a pályaudvar jó része már lakatlan.
Husonyicza Gábor nyugalmazott állomásfőnök, vasúti történész, az északi térség vasútvonalainak megszállott kutatója mindent tud. Ő meséli, az első világháborúban a közeli laktanyákból innen indulnak a katonák frontra. Sok sírást, szívhez szóló tragédiát érhettek meg ezek a koromszürke vaskos falak. A világégés után a kitelepített magyar menekültek évekig laknak itt a pályaudvaron veszteglő vagonokban. Utána a történelem megismétli önmagát. A második világháborúba is itt szállnak vonatra a vágóhídra küldött katonák és munkaszolgálatosok. S a környékbeli zsidókat is innen deportálják a koncentrációs táborokba. S a megmaradtak ugyancsak itt lépnek először, újra magyar földre. Majd a „málenkij robotra” is ugyanitt vagonírozzák be a szerencsétleneket.
A jó hír sose késő, csak jöjjön. Rostás László, Miskolc városi főépítész úgy látja, ez a míves pályaudvar és a Búza tér szervesen összefüggő fontos csomópont. Terveket sző a két frekventált terület összekapcsolására. Szerinte, ki kell bontani ezt a vasúti épületet a mostani elszigeteltségéből. Vissza kell adni a városnak. Egy sétány, egy szépen parkosított út is megteszi, hogy ismét közel érezzük magunkhoz ezt az állomást. Mohó lennék, ha azt mondom, akár a villamos is járhatna erre. Úgy, mint régen, amikor az Ady hídnál elfordulva a vásárcsarnok előtt csörömpölve a laktanya után kanyarodott be Gömöri pályaudvarhoz.
- Szántó István -
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.27 16:01:42 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.27

Arcképes érvényesítés !

A felsőoktatási igazolás leadási határideje 2014 Március 31
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.27 15:45:39 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.27

Százlábú vágányzár a Keletiben.

Komoly változások várhatók majd a vasúti közlekedésben az országgyűlési választások utáni hétvégétől. A Budapest-Keleti bejárati vágányai felett átívelő „Százlábú híd” újjáépítése miatt az összes, a Keletibe közlekedő vonat menetrendje változik.
Az első ütemben, április 13-ától május 27-ig kell komoly korlátozásokra számítani az utasoknak a Keleti pályaudvar térségében. Bár a MÁV-START sajtókapcsolatokért felelős munkatársaitól korábbi, a témát érintő kérdéseinkre nem kaptunk választ, szerkesztőségünk jól értesült források közlése alapján mégis birtokába jutott a változások összefoglalójának.
A hegyeshalmi vonalon a Győr, Sopron, Szombathely, Zalaegerszeg felől érkező vonatokat a Déli pályaudvarra terelik majd, míg a Tatabánya vagy Komárom felől érkező személyvonatok Kelenföldön fordulnak vissza. A frissen felújított 30a vonalon a tárnoki vonatok egy része szintén csak Kelenföldig jön majd be.
A győri gyorsokat a Déliben kell keresni a Keleti helyett április közepétől május végéig
A pécsi és kaposvári, valamint zágrábi IC-k és a bajai expresszvonatok a Keleti pályaudvar helyett szintén a Délibe mennek, a változó menetrend itt olvasható.
Komoly változás és az utasok nagy része számára komoly visszalépés lesz majd, hogy a gödöllői és hatvani vonatokban közlekedő FLIRT-ek helyett hagyományos ingaszerelvények járnak majd – a MÁV-START birtokunkba került összefoglalója a változást technológiai okokkal magyarázza. Változás az is, hogy amíg most a gödöllői vonatok nem állnak meg Gödöllő-Állami telepek megállóban, addig ez a rend változni fog és a hatvani vonatok haladnak majd át. Hétvégén így jelentős mértékben csökken a megállóhely kiszolgálása, míg hétközben a megállásokat fél órával eltolva kínálják az utasoknak a vágányzári menetrend szerint. Cserében tervezik, hogy Isaszeg és Gödöllő között a Volánbusz járatain elfogadják a vasúti bérleteket (a jegyeket nem), ám erről még nem született megállapodás. A gyorsvonatok és az IC-k esetében nem, vagy csak minimális mértékben változik majd a menetrend.

A hatvani utasok majd másfél hónapra elfelejthetik a FLIRT-eket, ismét jönnek vissza az ingavonatok

A nagykátai vonal utasai számára fontos változás, hogy egyes vonatok a Keleti pályaudvar helyett Kőbánya felsőről Ferencváros érintésével Kelenföldre mennek és onnan is fordulnak vissza. Ez utóbbi a hajnali és a délután órákban közlekedő vonatokat érinti és annak ellenére lépi meg ezt a vasúttársaság, hogy a peremidőszakokban közlekedő vonatok jelentős utasmennyiséget szállítanak már a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között is. Ráadásul a reggeli időszakban a XVII. kerületet kiszolgáló személyvonatok utasait átszállásra kényszerítik. Különösen érdekes az is, hogy fel sem merült a vonatok Nyugati pályaudvarra terelése, tehát a belvárosi kapcsolat megtartása, inkább a kieső Kelenföld és a mindentől távol eső Ferencvárosba viszik majd a vonatokat. A kétséget kizáróan „kiváló” menetrend itt böngészhető.

A vasútbarátok legalább örülhetnek, ha a XVII. kerületből ingázók nem is: ismét rendszeresen járnak személyszállító vonatok Kőbánya felső IV. vágányán is

A kunszentmiklósi vonatok esetében pedig a pár éve a Keletibe bekerült vonatok ismét Kőbánya-Kispestre járnak majd ebben az időszakban a vágányzári menetrend szerint.
A vágányzári hirdetmények ugyan már kikerültek a MÁV-START honlapjára, de a komoly változásokat jelentő menetrendi módosítás kommunikációját nem kezdte meg a MÁV-START, valamint a Budapest-bérletet kibocsátó BKK sem. A MÁV-START összefoglalója a kommunikáció tekintetében említi, hogy veszélyeket hordoz magában az építkezés csúszása is. A vágányzárról közleményt egyébként március végén adnának ki, sajtótájékoztatót pedig csak április második hetében tartanának a témában a dokumentum szerint.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.27 14:55:17 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.24

Holnaptól Üzemi Tanács és Munkavédelmi Képviselő választás

Megkezdődnek az Üt és MV választások Miskolc SZSZK-nál.
A választások három napon át, 25-26-27 tartanak. Ezúttal is, mint a legutóbb a VASZ és az MTSZSZ állított 9-9 fős jelöltlistát.
Minden indulónak sok sikert kívánunk az eredményes szerepléshez!
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.24 16:10:27 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.24

VSZ Hírnök az ösztönző rendszerről

Tisztelt Kolléganők/Kollégák!
A „Startos teljesítményösztönző” tárgyában.2014.március 19-én tartott sikertelen egyeztetés után a munkáltató a következő javaslatot tette.
„ Amint azt a hosszú tárgyalássorozat során mindvégig hangsúlyoztunk, a munkáltató továbbra is fenntartja azt az álláspontját, hogy egy olyan, minden Kollektív Szerződés kötésre jogosult szakszervezet által támogatható, konszenzuson alapuló megoldásban érdekelt, ami biztosítja a tavalyi évben próba jelleggel bevezetett új típusú teljesítményösztönző rendszer vívmányainak teljes körű megtartását, és emellett a vezénylői munkakörre vonatkozó szándéknyilatkozat kiegészítéskénti aláírásával egyértelműen mutatja azon munkáltatói törekvést is, hogy a rendszer esetleges bővítésétől – a szakmai szempontok, illetve a munkáltató mindenkori gazdasági lehetőségeinek figyelembe vételével – sem kívánunk elzárkózni.
Tekintettel arra, hogy a március havi bérszámfejtés miatti zárás időpontja közeleg, ezért kérjük a tisztelt érdekképviseleteket, hogy a legkésőbb a mai napon, azaz 2014. március 20. napján délig alakítsák ki álláspontjukat az alábbi végleges munkáltatói ajánlatról:
Két megállapodás megkötése; az egyik a vezénylői munkakörre vonatkozó szándéknyilatkozat, a másik a pedig a 2013. évi rendszer mintájára egy 2014. évre vonatkozó új megállapodás, amelynek hatálya 2014. dec. 31-ig szólna, az értékelés és a kifizetés negyedévente történne, 5000+4500 Ft negyedéves keretösszegekkel, az érintett munkakörök listája pedig kiegészülne a táblázó/kocsi táblázó munkakörökkel.
Amennyiben ez a két megállapodás a mai napon délig nem kerül aláírásra mind a négy KSZ kötésre jogosult szakszervezet részéről, úgy a munkáltató a teljesítményösztönző rendszer további működtetését két negyedéves időtartamra egyoldalúan vállalja a fent vázolt megállapodási javaslatnak megfelelő tartalommal, de a vezénylői munkakörre vonatkozóan vállalást nem tesz.”
A vezénylőkre vonatkozó szándék nyilatkozatot minden érintett szakszervezet aláírta, de ez csak egy része volt (kisebbik) a sikeres megállapodásnak.
Az MTSZSZ ismételten nemet mondott 2013. évi rendszer mintájára egy 2014. évre vonatkozó 2014. dec. 31-ig szóló új megállapodásra, így a vezénylőkre vonatkozó vállalást a munkáltató nem tett. Sokakban felmerül a gondolat, miért veszi el egy szakszervezet több mint 100 vezénylőtől még a lehetőségét is jövedelmének növelésétől.
Vajon az otthonról kapott elvárás az oka?
Vasutasok Szakszervezete
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.24 15:56:59 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.17

Az egyszeri kifizetésről

Az egyszeri kifizetésről
Amint arról a március 4-i e-hírlevélben már beszámoltunk, a MÁV Zrt. vezetése konstruktív tárgyalásokat követően 2014. március 4-én megállapodást kötött a szakszervezetekkel arról, hogy 2,4 %-os alapbéremelést hajt végre a MÁV vállalatcsoport – a megállapodásban felsorolt társaságok, közöttük a MÁV-START Zrt. – összesen mintegy 35 ezer dolgozóját érintően, 2014. július elsejétől.
Emellett, 2014 márciusában minden munkavállaló, aki február 28-án már alkalmazásban állt, bruttó 36 ezer forint egyszeri kifizetésben részesül. A nettó 23 ezer forint juttatás 2014. március 28-án kerül átutalásra. Az egyszeri kifizetésben a vezetői kör nem részesül.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.17 19:37:46 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.17

Március 25- től megkezdik az első negyedéves utalványok osztását

A frissen megjelent MÁV-Start értesítő szabályozza az Erzsébet Utalványok kiosztásának rendjét:

- az I.negyedéves rész 03.25-től
- a II negyedévest 06-30-ig
- III. negyedévest 09.30-ig
- a IV. negyedévest 12.15-ig kell kiosztani a Humán Szolgáltatói egységeken keresztül...
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.17 10:03:52 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.12

Elbocsátások nélkül lett költséghatékonyabb a MÁV

Százötven embert vett fel a MÁV Szolnokon. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára az erről tartott sajtótájékoztatón beszélt arról is, hogy létszámcsökkentés nélkül sikerült hatékonyabb gazdálkodást elérni a vasúttársaságnál.

A MÁV Zrt. az elmúlt három évben úgy vált takarékos és hatékony gazdálkodású szervezetté, hogy eközben stabil foglalkoztató tudott maradni - mondta Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyonpolitika államtitkára hétfőn Szolnokon, MÁV-Start Zrt. ottani telephelyét érintő, több mint 150 fős létszámbővítés alkalmából tartott sajtótájékoztatón.

A politikus egyebek között emlékeztetett arra, hogy 2010-ben a vasúttársaságot több mint 330 milliárd forintos adóssággal vették át, ebből eddig 60 milliárdot sikerült lefaragni. Emellett az akkori több mint 50 MÁV cégből tizenegy működőképes vállalatcsoportot hoztak létre, amelyekben jelenleg mintegy 35 ezren dolgoznak - tette hozzá.

A vasutasok példás helytállását és az ágazat kiemelt fontosságát három év alatt bruttó 5 milliárd forinttal ismerte el az állam, az idei évben pedig a bértárgyalások eredményeképpen 2,4 százalékos bérfejlesztés hajtanak végre - emlékeztetett az államtitkár. A MÁV dolgozói egyébként azzal érték el a béremelést, hogy demonstrációt helyeztek kilátásba.

Ungvári Csaba vezérigazgató arról beszélt, hogy a MÁV-Start 2014-től a vasúti személyszállítás mellett a gépészeti és a vontatási tevékenységet is végzi, és ezzel több mint 15 ezer ember foglalkoztatójává vált. A gépészeti tevékenység keretében Szolnokon, ahol első két IC+ prototípus kocsi is készült a Vasúti Járműjavítási Telephelyen az elmúlt időszakban összesen 164 emberrel bővült a személyi állomány. A dolgozók elsősorban jármű-szerkezetlakatos, fényező, járművillamossági szerelő, esztergályos valamint CNC megmunkáló munkakörökben helyezkedtek el.

Amennyiben megvalósul az IC+ kocsik sorozatgyártása, újabb munkahelyeket tudnak teremteni, mert a gyártási folyamatokhoz 200 új munkatársra lesz szükség - mondta a létszámbővítési tervekről a vezérigazgató.

Bene Ildikó, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy a svájci vonatgyártó Stadler cég Szolnokra települése illetve a MÁV járműjavító telephelyének fejlesztése az ágazat egyik központjává tette a várost.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.12 16:02:58 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.10

Hibák az esztergomi vasútvonalon?

A linkre kattintva képet kaphatunk a szakértők szerint a "a legtrehányabb vasútépítésről"


http://civilhetes.blog.hu/2014/03/08/_nem_szokvany os_dolog_mondjak_vasutas_szakemberek_az_esztergomi _vonalra
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.10 05:21:36 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.05

Szavazási eredmény bérügyben

Valamit löknek, de csak a választás okán 46 %
Nem adnak semmit! 28,4 %
Majd félévkor 2%, mint tavaly 17,6 %
Lesz, a VASZ eléri a 4%-ot 8,1
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.05 08:54:13 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.05

MTSZSZ vélemény a bérmegállapodásról

"A VASZ rendkívüli küldöttgyűlésén hétfőn még arról határoztak, hogy az érdemi bértárgyalások mielőbbi megkezdése érdekében a vasutasok még márciusban országos demonstrációkat tartanak.

Budapest, 2014. március 4., kedd (MTI) – A MÁV Zrt. és a vasutas szakszervezetek kedden aláírták a bérmegállapodást



A béremelés a bruttó 350 ezer forintnál magasabb személyi alapbérrel rendelkező dolgozókra nem vonatkozik, az egyszeri kifizetésben a vezetői kör nem részesül – közölte a MÁV Zrt."

Mindenki gondolja hozzá, amit akar!

Mindenesetre szégyenletes! A vasutas dolgozók, különösen a vasutas vezetők további megsemmisítő erejű alázása! -írja az MTSZSZ
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.05 08:52:43 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.04

Megállapodtak a béremelésben a MÁV-nál

Júliustól 2,4% béremelésben részesülnek a 350 000 Ft alatt kereső, nem vezető beosztású dolgozók....

A Mozdonyvezetők Szakszervezetét, a Vasutasok Szakszervezetét és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetét tömörítő Vasutas Szakszervezetek Szövetsége (VASZ) és a MÁV Zrt. között létrejött a 2014. évi bérmegállapodás. Sajtóközlemény.

A munkavállalók 2014. márciusban bruttó 36.000 Ft értékű egyszeri kifizetésben részesülnek, ezt hóközi kifizetéssel utalja át számukra a munkáltató, majd 2014. július 1-jétől 2,4 %-os alapbéremelést kapnak.

Emellett a munkavállalók a munkáltatói önkéntes nyugdíjpénztári tagdíj-kiegészítésre is jogosultak, ennek mértéke 2014. július elsejétől az alapbér további 1 százaléka, ami a jelenlegi, 2014. június 30-ig érvényes bérmegállapodásban szereplő 0,5 százalékkal együtt így összesen 1,5 százalék.
Akik alapkeresete a havi 350.000 Ft felett van, azok kizárólag a nyugdíjpénztári tagdíj-kiegészítésben részesülnek – feltéve, hogy valamelyik nyugdíjpénztár tagjai.

A MÁV Zrt. vállalta, hogy a MÁV-Start Zrt., MÁV Szolgáltató Központ Zrt., a MÁV Vagyonkezelő Zrt., a MÁV Ingatlankezelő Kft., a MÁV FKG Kft., a Záhony-Port Zrt., a MÁV KFV Kft., a MÁV KERT Kft., a MÁV Vasútőr Kft. és a MÁV Vagon Kft. tulajdonosaként a felsorolt vállalatok munkavállalói számára is végrehajtja a bérfejlesztést.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.04 23:28:44 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.03

Súlyos baleset Szentesnél

MTI/iho
2014.3.3 14:26
Kukoricát szállító teherautó és kétkocsis Bz-motorvonat ütközött egy útátjáróban. A vonat kisiklott, sok a sérült.

Sok sérültje van annak a Szentesnél történt hétfői balesetnek, amelyben motorvonattal ütközött egy kukoricát szállító teherautó. A tehergépkocsi Szegvár és Szentes között, az Ipartelepi úti vasúti átjáróban ütközött össze egy kétkocsis motorvonattal, a sérültek számáról egyelőre ellentmondóak az információk.

Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője azt közölte, tizenhárman sérültek meg a balesetben. Közülük egy életveszélyes sérültet, a kamion sofőrjét mentőhelikopter vitte a szegedi klinikára, egy másik ember sérülése súlyos, a többiek könnyebben sérültek meg, őket Szentesen és Hódmezővásárhelyen látják el.

Tájékoztatása szerint a helyszínre tucatnyi mentőautó érkezett. A szóvivő hozzátette: a sofőr elmondta, amikor a teherautóval át akart haladni a síneken a járművel, az fennakadt, és ekkor ütközött a teherautónak a vonat. A motorvonat az ütközéstől kisiklott, de nem borult fel.

A rendőrség vizsgálja az eset körülményeit, és nyomozást indít tömegszerencsétlenséget előidéző közúti baleset okozása miatt - közölte.



A Mávinform tájékoztatása szerint hárman súlyosan, mintegy 25-en pedig könnyebben sérültek meg a balesetben. Az ütközés következtében a Szentesről Hódmezővásárhelyre tartó vonat mozdonya és az utána lévő kocsi kisiklott. Közölték azt is, hogy a kamion a jól működő fénysorompó tiltó jelzése ellenére hajtott a sínekre.

Jelenleg áll a vasúti közlekedés ezen a szakaszon, Szegvár és Szentes között autóbuszok viszik az utasokat. Az átszállások miatt az utasoknak 10-15 perces késésre kell számítaniuk. A menetrend várhatóan csak késő estére állhat helyre.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.49795084 7001334.1073742043.131890876940668&type=1


Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.03 15:42:08 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.03

Átadták a MÁV új IT-helpdeskjét -MTI

Átadták a vasúti közlekedés informatikai működését támogató új IT-helpdesk ügyfélszolgálatot pénteken Budapesten a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. (MÁV SZK) területén.


Az avatási ünnepségen Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: nagy jelentősége van a professzionális szintre emelt IT-helpdesknek, amely lehetőséget ad arra is, hogy szükség esetén kisegítse a januárban Szolnokon átadott megújult MÁVDIREKT utastájékoztató rendszert.

A korábban hat helyen működött vállalati IT-szolgáltatást most egy helyen alakították ki 10 millió forint fejlesztéssel, ahol a hét minden napján folyamatosan fogadják az informatikai szakemberek a MÁV-csoport, valamint a Rail Cargo Hungaria Zrt. több tízezer felhasználójától érkező IT-hibabejelentéseket, egyéb megkereséseket a vasútvállalatoknál üzemelő több mint 20 ezer számítógép, illetve notebook, 38 ezer periféria működésével kapcsolatban.

Fejes Sándor, a MÁV SZK vezérigazgatója elmondta: az előzetes adatok alapján tavaly 300 millió forint adózás előtti eredményt értek el úgy, hogy a korábbinál alacsonyabb díjon szolgáltatnak. Az idén, további árcsökkentés mellett, hasonló üzleti eredményt várnak, szolgáltatásaikkal a külső piacon is meg kívánnak jelenni.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.03 11:20:30 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.03

Öt és fél óra késés: a síncsavart is felszedték a vonat elől

Legutóbb a dél-balatoni vasútvonalon lassult le a közlekedés, mivel a térségében megrongálták a jelző- és biztosítóberendezés kábeleit. Tizenöt vonat összesen 330 percet késett.



Nem működtek a vasúti jelzőberendezések – áramellátási zavarok miatt – a napokban a Zalakomár-Zalaszentjakab-Nagyrécse közötti vasúti szakaszon. Emiatt a dél-balatoni vonalon általában 20 perccel nőtt meg a vonatok menetideje. A szerelvények a biztonság érdekében csak lassabban, óránként negyven kilométerrel közlekedhettek, a vasúti átjáróknál csak öt kilométeres sebességgel gurulhattak. A fénysorompók sem működtek üzemszerűen, ezért Máv fokozott óvatosságra intette a gépjárművezetőket. Megtudtuk: az elkövetők az erősáramú kábelt rongálták meg.




Nem működtek a vasúti jelzőberendezések – áramellátási zavarok miatt – a napokban a Zalakomár-Zalaszentjakab-Nagyrécse közötti vasúti szakaszon. Emiatt a dél-balatoni vonalon általában 20 perccel nőtt meg a vonatok menetideje. A szerelvények a biztonság érdekében csak lassabban, óránként negyven kilométerrel közlekedhettek, a vasúti átjáróknál csak öt kilométeres sebességgel gurulhattak. A fénysorompók sem működtek üzemszerűen, ezért Máv fokozott óvatosságra intette a gépjárművezetőket. Megtudtuk: az elkövetők az erősáramú kábelt rongálták meg.

A cikk a hirdetés után folytatódik


– A lopást és a rongálást a lehető legkeményebben kellene büntetni, s jó lenne, ha a tettesek az utolsó fillérig megtérítenék az okozott kárt – mondta Schiszler László, a közlekedéstudományi egyesület somogyi tagozatvezetője. – Korábban a színesfémtolvajok gyakran tüntettek el értékes vagy kevésbé értékes vasúti berendezéseket, amit aztán szinte fillérekért eladtak. Bár szigorodott a törvény, de egyes esetekben úgy tűnik, hogy nem eléggé. Határozott fellépésre, következetes számonkérésre van szükség. Ez talán elrettenti a tolvajokat, bár az is igaz, hogy nem lehet minden egyes vasúti sínhez, jelzőberendezéshez őrt állítani.

A Máv Zrt. sajtóosztálya lapunkat arról tájékoztatta: a hatóságokkal végzett megelőző intézkedések – egyebek mellett értéktelenebb anyagok használata, mobil járőrszolgálat, műanyag alapanyagú táblák, elemző munkához a hatóságok heti tájékoztatása – hatásának köszönhetően a rongálások száma 2012-hez képest tavaly jelentősen visszaesett.
– Tavalyelőtt 28, tavaly öt esetben volt kábel-, illetve felsővezeték lopás – tudtuk meg. – A közlekedés biztonságát veszélyeztető események száma 71-ről 25-re csökkent.

A karbantartó- és javítócsapatnak így is akadt bőven dolga Somogyban. Kétszáz síncsavart loptak el tavaly márciusban Tab és Siófok között, Kaposvár és Kaposfüred térségében 145-öt tüntettek el. Máskor a vonatdobálások miatt indult eljárás Balatonmáriafürdőnél, Siófoknál, Balatonlellénél, illetve Balatonszentgyörgy és Balatonföldvár térségében. Zamárdi-felsőnél a sorompóoptikát festették le, Balatonmárianál és Siófoknál idegen anyagot helyeztek a vágányra.
– Úgy tűnik, nincs mindenhol állandó biztonság – emelte ki Pitz Sándor, a kaposfői polgárőregyesület elnöke. – Nálunk a helyi vasúti őrházból loptak el különféle használati tárgyakat a közelmúltban, ám jelzésünk alapján a rendőrség elkapta a feltételezett elkövetőt.
A civil szervezet vezetője – a tolvajokon kívül – különösen azokra haragszik, akik köveket, fémtárgyakat raknak a sínekre. Azt mondta: az elkövetők talán azt hiszik, hogy jópofa gyerekcsínyt követnek el, ám felelőtlen tettük könnyen súlyos balesetet okozhat.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.03 11:17:43 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA



vissza a címoldalra








E-mail:
Jelszó:
 Regisztráció
Elfelejtett jelszó
 
 
 
 
Név:
E-mail:
 
 


msjvk.lapunk.hu címoldaláraLap tetejéreOldaltérképHirdess oldalainkon!
ingyen honlap
Powered by lapunk.hu - Legyen neked is egy ilyen oldalad ingyen!