Köszöntünk a Miskolci Jegyvizsgálók Honlapján!

Híreink !



2014.03.17

Az egyszeri kifizetésről

Az egyszeri kifizetésről
Amint arról a március 4-i e-hírlevélben már beszámoltunk, a MÁV Zrt. vezetése konstruktív tárgyalásokat követően 2014. március 4-én megállapodást kötött a szakszervezetekkel arról, hogy 2,4 %-os alapbéremelést hajt végre a MÁV vállalatcsoport – a megállapodásban felsorolt társaságok, közöttük a MÁV-START Zrt. – összesen mintegy 35 ezer dolgozóját érintően, 2014. július elsejétől.
Emellett, 2014 márciusában minden munkavállaló, aki február 28-án már alkalmazásban állt, bruttó 36 ezer forint egyszeri kifizetésben részesül. A nettó 23 ezer forint juttatás 2014. március 28-án kerül átutalásra. Az egyszeri kifizetésben a vezetői kör nem részesül.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.17 19:37:46 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.17

Március 25- től megkezdik az első negyedéves utalványok osztását

A frissen megjelent MÁV-Start értesítő szabályozza az Erzsébet Utalványok kiosztásának rendjét:

- az I.negyedéves rész 03.25-től
- a II negyedévest 06-30-ig
- III. negyedévest 09.30-ig
- a IV. negyedévest 12.15-ig kell kiosztani a Humán Szolgáltatói egységeken keresztül...
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.17 10:03:52 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.12

Elbocsátások nélkül lett költséghatékonyabb a MÁV

Százötven embert vett fel a MÁV Szolnokon. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára az erről tartott sajtótájékoztatón beszélt arról is, hogy létszámcsökkentés nélkül sikerült hatékonyabb gazdálkodást elérni a vasúttársaságnál.

A MÁV Zrt. az elmúlt három évben úgy vált takarékos és hatékony gazdálkodású szervezetté, hogy eközben stabil foglalkoztató tudott maradni - mondta Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyonpolitika államtitkára hétfőn Szolnokon, MÁV-Start Zrt. ottani telephelyét érintő, több mint 150 fős létszámbővítés alkalmából tartott sajtótájékoztatón.

A politikus egyebek között emlékeztetett arra, hogy 2010-ben a vasúttársaságot több mint 330 milliárd forintos adóssággal vették át, ebből eddig 60 milliárdot sikerült lefaragni. Emellett az akkori több mint 50 MÁV cégből tizenegy működőképes vállalatcsoportot hoztak létre, amelyekben jelenleg mintegy 35 ezren dolgoznak - tette hozzá.

A vasutasok példás helytállását és az ágazat kiemelt fontosságát három év alatt bruttó 5 milliárd forinttal ismerte el az állam, az idei évben pedig a bértárgyalások eredményeképpen 2,4 százalékos bérfejlesztés hajtanak végre - emlékeztetett az államtitkár. A MÁV dolgozói egyébként azzal érték el a béremelést, hogy demonstrációt helyeztek kilátásba.

Ungvári Csaba vezérigazgató arról beszélt, hogy a MÁV-Start 2014-től a vasúti személyszállítás mellett a gépészeti és a vontatási tevékenységet is végzi, és ezzel több mint 15 ezer ember foglalkoztatójává vált. A gépészeti tevékenység keretében Szolnokon, ahol első két IC+ prototípus kocsi is készült a Vasúti Járműjavítási Telephelyen az elmúlt időszakban összesen 164 emberrel bővült a személyi állomány. A dolgozók elsősorban jármű-szerkezetlakatos, fényező, járművillamossági szerelő, esztergályos valamint CNC megmunkáló munkakörökben helyezkedtek el.

Amennyiben megvalósul az IC+ kocsik sorozatgyártása, újabb munkahelyeket tudnak teremteni, mert a gyártási folyamatokhoz 200 új munkatársra lesz szükség - mondta a létszámbővítési tervekről a vezérigazgató.

Bene Ildikó, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy a svájci vonatgyártó Stadler cég Szolnokra települése illetve a MÁV járműjavító telephelyének fejlesztése az ágazat egyik központjává tette a várost.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.12 16:02:58 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.10

Hibák az esztergomi vasútvonalon?

A linkre kattintva képet kaphatunk a szakértők szerint a "a legtrehányabb vasútépítésről"


http://civilhetes.blog.hu/2014/03/08/_nem_szokvany os_dolog_mondjak_vasutas_szakemberek_az_esztergomi _vonalra
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.10 05:21:36 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.05

Szavazási eredmény bérügyben

Valamit löknek, de csak a választás okán 46 %
Nem adnak semmit! 28,4 %
Majd félévkor 2%, mint tavaly 17,6 %
Lesz, a VASZ eléri a 4%-ot 8,1
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.05 08:54:13 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.05

MTSZSZ vélemény a bérmegállapodásról

"A VASZ rendkívüli küldöttgyűlésén hétfőn még arról határoztak, hogy az érdemi bértárgyalások mielőbbi megkezdése érdekében a vasutasok még márciusban országos demonstrációkat tartanak.

Budapest, 2014. március 4., kedd (MTI) – A MÁV Zrt. és a vasutas szakszervezetek kedden aláírták a bérmegállapodást



A béremelés a bruttó 350 ezer forintnál magasabb személyi alapbérrel rendelkező dolgozókra nem vonatkozik, az egyszeri kifizetésben a vezetői kör nem részesül – közölte a MÁV Zrt."

Mindenki gondolja hozzá, amit akar!

Mindenesetre szégyenletes! A vasutas dolgozók, különösen a vasutas vezetők további megsemmisítő erejű alázása! -írja az MTSZSZ
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.05 08:52:43 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.04

Megállapodtak a béremelésben a MÁV-nál

Júliustól 2,4% béremelésben részesülnek a 350 000 Ft alatt kereső, nem vezető beosztású dolgozók....

A Mozdonyvezetők Szakszervezetét, a Vasutasok Szakszervezetét és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetét tömörítő Vasutas Szakszervezetek Szövetsége (VASZ) és a MÁV Zrt. között létrejött a 2014. évi bérmegállapodás. Sajtóközlemény.

A munkavállalók 2014. márciusban bruttó 36.000 Ft értékű egyszeri kifizetésben részesülnek, ezt hóközi kifizetéssel utalja át számukra a munkáltató, majd 2014. július 1-jétől 2,4 %-os alapbéremelést kapnak.

Emellett a munkavállalók a munkáltatói önkéntes nyugdíjpénztári tagdíj-kiegészítésre is jogosultak, ennek mértéke 2014. július elsejétől az alapbér további 1 százaléka, ami a jelenlegi, 2014. június 30-ig érvényes bérmegállapodásban szereplő 0,5 százalékkal együtt így összesen 1,5 százalék.
Akik alapkeresete a havi 350.000 Ft felett van, azok kizárólag a nyugdíjpénztári tagdíj-kiegészítésben részesülnek – feltéve, hogy valamelyik nyugdíjpénztár tagjai.

A MÁV Zrt. vállalta, hogy a MÁV-Start Zrt., MÁV Szolgáltató Központ Zrt., a MÁV Vagyonkezelő Zrt., a MÁV Ingatlankezelő Kft., a MÁV FKG Kft., a Záhony-Port Zrt., a MÁV KFV Kft., a MÁV KERT Kft., a MÁV Vasútőr Kft. és a MÁV Vagon Kft. tulajdonosaként a felsorolt vállalatok munkavállalói számára is végrehajtja a bérfejlesztést.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.04 23:28:44 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.03

Súlyos baleset Szentesnél

MTI/iho
2014.3.3 14:26
Kukoricát szállító teherautó és kétkocsis Bz-motorvonat ütközött egy útátjáróban. A vonat kisiklott, sok a sérült.

Sok sérültje van annak a Szentesnél történt hétfői balesetnek, amelyben motorvonattal ütközött egy kukoricát szállító teherautó. A tehergépkocsi Szegvár és Szentes között, az Ipartelepi úti vasúti átjáróban ütközött össze egy kétkocsis motorvonattal, a sérültek számáról egyelőre ellentmondóak az információk.

Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője azt közölte, tizenhárman sérültek meg a balesetben. Közülük egy életveszélyes sérültet, a kamion sofőrjét mentőhelikopter vitte a szegedi klinikára, egy másik ember sérülése súlyos, a többiek könnyebben sérültek meg, őket Szentesen és Hódmezővásárhelyen látják el.

Tájékoztatása szerint a helyszínre tucatnyi mentőautó érkezett. A szóvivő hozzátette: a sofőr elmondta, amikor a teherautóval át akart haladni a síneken a járművel, az fennakadt, és ekkor ütközött a teherautónak a vonat. A motorvonat az ütközéstől kisiklott, de nem borult fel.

A rendőrség vizsgálja az eset körülményeit, és nyomozást indít tömegszerencsétlenséget előidéző közúti baleset okozása miatt - közölte.



A Mávinform tájékoztatása szerint hárman súlyosan, mintegy 25-en pedig könnyebben sérültek meg a balesetben. Az ütközés következtében a Szentesről Hódmezővásárhelyre tartó vonat mozdonya és az utána lévő kocsi kisiklott. Közölték azt is, hogy a kamion a jól működő fénysorompó tiltó jelzése ellenére hajtott a sínekre.

Jelenleg áll a vasúti közlekedés ezen a szakaszon, Szegvár és Szentes között autóbuszok viszik az utasokat. Az átszállások miatt az utasoknak 10-15 perces késésre kell számítaniuk. A menetrend várhatóan csak késő estére állhat helyre.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.49795084 7001334.1073742043.131890876940668&type=1


Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.03 15:42:08 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.03

Átadták a MÁV új IT-helpdeskjét -MTI

Átadták a vasúti közlekedés informatikai működését támogató új IT-helpdesk ügyfélszolgálatot pénteken Budapesten a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. (MÁV SZK) területén.


Az avatási ünnepségen Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: nagy jelentősége van a professzionális szintre emelt IT-helpdesknek, amely lehetőséget ad arra is, hogy szükség esetén kisegítse a januárban Szolnokon átadott megújult MÁVDIREKT utastájékoztató rendszert.

A korábban hat helyen működött vállalati IT-szolgáltatást most egy helyen alakították ki 10 millió forint fejlesztéssel, ahol a hét minden napján folyamatosan fogadják az informatikai szakemberek a MÁV-csoport, valamint a Rail Cargo Hungaria Zrt. több tízezer felhasználójától érkező IT-hibabejelentéseket, egyéb megkereséseket a vasútvállalatoknál üzemelő több mint 20 ezer számítógép, illetve notebook, 38 ezer periféria működésével kapcsolatban.

Fejes Sándor, a MÁV SZK vezérigazgatója elmondta: az előzetes adatok alapján tavaly 300 millió forint adózás előtti eredményt értek el úgy, hogy a korábbinál alacsonyabb díjon szolgáltatnak. Az idén, további árcsökkentés mellett, hasonló üzleti eredményt várnak, szolgáltatásaikkal a külső piacon is meg kívánnak jelenni.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.03 11:20:30 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.03

Öt és fél óra késés: a síncsavart is felszedték a vonat elől

Legutóbb a dél-balatoni vasútvonalon lassult le a közlekedés, mivel a térségében megrongálták a jelző- és biztosítóberendezés kábeleit. Tizenöt vonat összesen 330 percet késett.



Nem működtek a vasúti jelzőberendezések – áramellátási zavarok miatt – a napokban a Zalakomár-Zalaszentjakab-Nagyrécse közötti vasúti szakaszon. Emiatt a dél-balatoni vonalon általában 20 perccel nőtt meg a vonatok menetideje. A szerelvények a biztonság érdekében csak lassabban, óránként negyven kilométerrel közlekedhettek, a vasúti átjáróknál csak öt kilométeres sebességgel gurulhattak. A fénysorompók sem működtek üzemszerűen, ezért Máv fokozott óvatosságra intette a gépjárművezetőket. Megtudtuk: az elkövetők az erősáramú kábelt rongálták meg.




Nem működtek a vasúti jelzőberendezések – áramellátási zavarok miatt – a napokban a Zalakomár-Zalaszentjakab-Nagyrécse közötti vasúti szakaszon. Emiatt a dél-balatoni vonalon általában 20 perccel nőtt meg a vonatok menetideje. A szerelvények a biztonság érdekében csak lassabban, óránként negyven kilométerrel közlekedhettek, a vasúti átjáróknál csak öt kilométeres sebességgel gurulhattak. A fénysorompók sem működtek üzemszerűen, ezért Máv fokozott óvatosságra intette a gépjárművezetőket. Megtudtuk: az elkövetők az erősáramú kábelt rongálták meg.

A cikk a hirdetés után folytatódik


– A lopást és a rongálást a lehető legkeményebben kellene büntetni, s jó lenne, ha a tettesek az utolsó fillérig megtérítenék az okozott kárt – mondta Schiszler László, a közlekedéstudományi egyesület somogyi tagozatvezetője. – Korábban a színesfémtolvajok gyakran tüntettek el értékes vagy kevésbé értékes vasúti berendezéseket, amit aztán szinte fillérekért eladtak. Bár szigorodott a törvény, de egyes esetekben úgy tűnik, hogy nem eléggé. Határozott fellépésre, következetes számonkérésre van szükség. Ez talán elrettenti a tolvajokat, bár az is igaz, hogy nem lehet minden egyes vasúti sínhez, jelzőberendezéshez őrt állítani.

A Máv Zrt. sajtóosztálya lapunkat arról tájékoztatta: a hatóságokkal végzett megelőző intézkedések – egyebek mellett értéktelenebb anyagok használata, mobil járőrszolgálat, műanyag alapanyagú táblák, elemző munkához a hatóságok heti tájékoztatása – hatásának köszönhetően a rongálások száma 2012-hez képest tavaly jelentősen visszaesett.
– Tavalyelőtt 28, tavaly öt esetben volt kábel-, illetve felsővezeték lopás – tudtuk meg. – A közlekedés biztonságát veszélyeztető események száma 71-ről 25-re csökkent.

A karbantartó- és javítócsapatnak így is akadt bőven dolga Somogyban. Kétszáz síncsavart loptak el tavaly márciusban Tab és Siófok között, Kaposvár és Kaposfüred térségében 145-öt tüntettek el. Máskor a vonatdobálások miatt indult eljárás Balatonmáriafürdőnél, Siófoknál, Balatonlellénél, illetve Balatonszentgyörgy és Balatonföldvár térségében. Zamárdi-felsőnél a sorompóoptikát festették le, Balatonmárianál és Siófoknál idegen anyagot helyeztek a vágányra.
– Úgy tűnik, nincs mindenhol állandó biztonság – emelte ki Pitz Sándor, a kaposfői polgárőregyesület elnöke. – Nálunk a helyi vasúti őrházból loptak el különféle használati tárgyakat a közelmúltban, ám jelzésünk alapján a rendőrség elkapta a feltételezett elkövetőt.
A civil szervezet vezetője – a tolvajokon kívül – különösen azokra haragszik, akik köveket, fémtárgyakat raknak a sínekre. Azt mondta: az elkövetők talán azt hiszik, hogy jópofa gyerekcsínyt követnek el, ám felelőtlen tettük könnyen súlyos balesetet okozhat.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.03 11:17:43 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.01

Baleset miatt késnek a vonatok a Budapest-Miskolc vonalon

Vonattal ütközött egy autó a Heves megyei Adácson egy vasúti átjáróban, a balesetben nem sérült meg senki - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szombaton.

A Mávinform arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az autó egy fény- és félsorompóval védett vasúti átjáróban, a tilos jelzés ellenére hajtott a sínekre, ahol összeütközött a Budapest-Keleti pályaudvarról Sátoraljaújhelyre tartó sebesvonattal. A helyszínelés és a műszaki mentés ideje alatt, kora délutánig, mindkét vágányon szünetel a vasúti közlekedés Vámosgyörk és Ludas között, ezen a szakaszon vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A baleset miatt a Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonalon jelentős, 30-60 perces késésekre kell számítani.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.01 13:45:16 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.03.01

EP: ezentúl versenyeztetni kell a vasúttársaságokat

Intenzívebbé válik a verseny a vasúti személyszállítás terén az Európai Parlamentben szerdán elfogadott jogszabálytervezetnek köszönhetően.

A vasúti fuvarozási szerződéseket eddig egyetlen szolgáltatóval aláíró nemzeti hatóságoknak ezentúl pályázatot kell kiírniuk vagy meg kell indokolniuk, ha pályáztatás nélkül kötnek szerződést. Az új vagy kis vasúttársaságoknak jobb hozzáférést kell biztosítani a vasúti infrastruktúrához, a bonyolult engedélyeztetési eljárásokat pedig egyszerűsítik.

A vasúti szolgáltatások javításához és az utasok számára is érezhető fejlődéshez a közszolgáltatási szerződéseknek egy sor hatékonysági és szolgáltatásminőségi kritériumot kell előírnia, fogalmazott a Parlament a vasúti ágazatra vonatkozó szerződések odaítélésének új szabályai kapcsán.

A nemzeti hatóságok a szerződéseket vagy pályáztatás útján ítélhetik oda, vagy pedig közvetlenül megbízhatnak egy vasúti szolgáltatót. Az utóbbi esetben uniós szabályok megszabják a szerződés maximális időtartamát, a nemzeti hatóságoknak pedig többek között olyan hatékonysági kritériumok alapján kell megindokolniuk a pályáztatás mellőzését, mint a szolgáltatás pontossága, költséghatékonyság, a vonatok gyakorisága és az utasok elégedettsége.

A kiválasztott közszolgáltatóknak a kötelező nemzeti, regionális vagy helyi előírásoknak megfelelő munkakörülményeket kell biztosítaniuk munkavállalóik számára. A vasúti szolgáltatóknak eleget kell tenniük a kollektív szerződési megállapodásoknak és tisztességes munkakörülményeket kell teremteniük, fogalmaz a szöveg.

A jogszabálytervezet célja, hogy az újonnan belépő szolgáltatók ugyanúgy hozzáférjenek a vasúti infrastruktúrához, mint a már korábban is szolgáltatást biztosítók. A forgalom alapján minden tagállamban meghatározzák a kiosztandó szerződések minimális számát, amely segítheti a közszolgáltatási szerződésekért ringbe szálló kisebb szolgáltatókat.

A képviselők a vasúti szolgáltatók biztonsági tanúsítványainak egységesítését és a vagonengedélyezési eljárások költségeinek és időtartamának csökkentését is támogatták.

Következő lépések

A szavazás eredménye a Parlament a negyedik vasúti csomagot alkotó hat jogszabályról első olvasatban kialakított véleményét jelenti. A Tanács pozíciójának kialakítása után a két jogalkotó tárgyal a jogszabály végső változatáról.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.03.01 07:34:42 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.02.27

Az új vasúti törvény szétválasztaná a nagyvasúti és az egyéb vasutakat

Az új vasúti törvény szétválasztja majd a "nagyvasúti" és más kötöttpályás rendszereket (kisvasút, turistavasút, sífelvonók, kézihajtány) - mondta Rácz Gábor, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium osztályvezetője a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) kétnapos kápolnásnyéki konferenciáján

Az osztályvezető A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és tervezett változásai című előadásában rámutatott, hogy tisztább viszonyokat eredményezhet, ha külön kezelik a két területet. Emellett fontosnak nevezte az uniós szabályozás átvételét, vagyis az egységes európai vasúti térségről szóló irányelv beemelését az új jogszabályba 2015 júniusáig. Az irányelv tartalmazza egyebek mellett a pályahasználati díjképzés megváltoztatását és a pályahálózati kiszolgáló létesítmények újradefiniálását.

Rácz Gábor az elmúlt években megvalósult, illetve hamarosan záruló vasúti fejlesztések közül kiemelte a Budapest-Cegléd-Szolnok, a Budapest-Székesfehérvár, a Budapest-Esztergom, a Budapest-Vác, a Biatorbágy-Tata, a Budapest-Miskolc, a Budapest-Pusztaszabolcs vonalak, a V0 körgyűrű, illetve a fővárosban a pályaudvarokhoz vezető vonalak fejlesztését.

Közölte: a vasúti fejlesztési tervek között szerepel a Bajánsenye-Boba, a Székesfehérvár-Boba, a Budapest-Szolnok-Gyoma, a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal, valamint a Balaton déli partján lévő vasútvonal fejlesztése.

Pafféri Zoltán a Magyar Államvasutak Zrt. kiemelt projektek vezetője előadásában elmondta, hogy a társaság fejleszteni csak biztos kiindulási alappal tud, amit az elmúlt évek szervezeti átalakításai biztosítanak. Hosszú idő után a MÁV megkapta az államtól a pályaüzemeltetési költségek összegét, vagyis rendelkezésre állnak a források, amelyekből el tudják végezni a karbantartásokat - tette hozzá.

Kiemelte, hogy a nyolcezer kilométer hosszúságú vasúthálózat megfelelő színvonalú karbantartásához évente 250 kilométernyi szakaszt kellene átépíteni, amiből eddig évente átlagosan 25 kilométert tudtak megvalósítani. Reményét fejezte ki, hogy ezen tudnak változtatni a jövőben, elsősorban uniós források felhasználásával.

Hangsúlyozta, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi az európai korridorok fejlesztését, emellett a MÁV "a hálózati szűk keresztmetszetek" megszüntetését, az eredeti kiépítési paraméterek visszaállítását igyekszik elvégezni ott, ahol a legnagyobb szükség van rá az áru- és a személyszállítás tekintetében. Példaként említett híd felújításokat, párhuzamos vágányok kiépítését, villamosítást és energiaellátó rendszerek fejlesztését.

Pafféri Zoltán elmondta, hogy egy 3,5 milliárd forintos KÖZOP-forrásból komplex megvalósíthatósági tanulmány készül: a cél, hogy egy stratégiai koncepcióba fogják össze a 2015-től ütemezhetően indítható és 2020-ig megvalósuló, műszakilag alaposan előkészített kivitelezési projekteket.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.02.27 15:00:32 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.02.27

Jön az első két kék FLIRT

Jön az első két kék FLIRT

Elkészült az első, a MÁV-START részére épített FLIRT 42 motorvonatból a Stadler Rail bussnangi gyárában. A kék színű motorvonatból kettőt vontatnak Magyarországra és február 28-án pénteken futnak be a tervek szerint a fővárosba.

Emlékezetes: a MÁV-START 42, a GYSEV 6 motorvonatra kért ajánlatot és a járművek gyártási lehetőségét a svájci járműgyártó nyerte el. A szerződés értelmében az első két motorvonatot 2014 októberéig kell átadni a Stadlernek, de a gyártó mindent megtesz annak érdekében, hogy az új járművek minél korábban forgalomba állhassanak – áll a Stadler Rail közleményében. Az utolsó járműveket legkésőbb 2015 szeptember 30-ig adja át utasforgalomra kész állapotban a Stadler. Az új elővárosi vonatok a 2005-ben beszerzett FLIRT flottától eltérően kék-fehér-sárga fényezést kapnak, amely illeszkedik a MÁV csoport járműállományánál általánosan alkalmazott színvilágba. A leszállított 42 új járművel együtt a MÁV-START kötelékében már 102 korszerű FLIRT motorvonat közlekedik majd. Az új szerelvények ráadásul bizonyos értelemben már hazatérnek hozzánk, ugyanis a kocsiszekrények a nemrégiben általunk is meglátogatott szolnoki Stadler-üzemben készültek, illetve készülnek. A GYSEV korábbi négy vonatának és a mostani megrendelésben szereplő hat vonatot is a Stadler lengyelországi gyárában szerelik össze, míg a MÁV-START motorvonatai a svájci gyárban készülnek.

Az új járművek a MÁV-START jelenlegi tervei szerint a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, villamosítás után a Budapest–Esztergom, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác és Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon közlekednek majd.
Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, engedélyezett legnagyobb sebességük pedig 160 km/h. A motorvonatok korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, wifivel, illetve mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A járműveket a gyártó ETCS Level 2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek.
Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.02.27 11:15:53 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

2014.02.27

VBKJ 2014

Facebook TwitThis IWIW Google Digg del.icio.us MySpace
Dátum: 2014.02.27 08:23:52 - HOZZÁSZÓLÁSOK: 0 db - HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA



vissza a címoldalra








E-mail:
Jelszó:
 Regisztráció
Elfelejtett jelszó
 
 
 
 
Név:
E-mail:
 
 


msjvk.lapunk.hu címoldaláraLap tetejéreOldaltérképHirdess oldalainkon!
ingyen honlap
Powered by lapunk.hu - Legyen neked is egy ilyen oldalad ingyen!